|

چین: تایوان بخش جدایی‌ناپذیری از کشور ماست

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تایوان اوکراین نیست. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که جزیره تایوان همواره بخشی از کشور چین بوده است.

چین: تایوان بخش جدایی‌ناپذیری از کشور ماست

به گفته خبرگزاری رویترز، این سخنان در حالی مطرح شده که تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان در روز‌های اخیر از نیرو‌های نظامی خود خواسته نسبت به تحولات منطقه‌ای هوشیارتر باشند.

بوریس جانسون هفته گذشته هشدار داده بود اگر کشور‌های غربی به تعهدات خود در قبال اوکراین عمل نکنند این بحران می‌تواند الگویی برای روابط میان چین و تایوان باشد.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین هم هر گونه ارتباط میان بحران روسیه و اوکراین را با روابط چین و تایوان به شدت رد کرد. وی گفت: تایوان اوکراین نیست. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که جزیره تایوان همواره بخشی از کشور چین بوده است.

این مقام چینی ادامه داد: تایوان یکی از موضوعات باقیمانده از جنگ داخلی سال‌های گذشته است، اما این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند یکپارچگی و اتحاد چین را به خطر بیاندازد.

دولت تایوان، اما به شدت با سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین مخالفت کرد و در واکنش به این اظهارات گفت: تایوان همیشه منطقه‌ای مستقل بوده و اگر لازم باشد از تمام امکانات خود برای دفاع از تمامیت ارضی استفاده خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها