|

زلنسکی: روسی‌ها با یک انتخاب بین «زندگی و بردگی» مواجه هستند

رئیس جمهوری اوکراین گفت: شهروندان روسیه! این تقلا و درگیری فقط برای صلح در اوکراین نیست! این جنگی است برای کشور شما.

زلنسکی: روسی‌ها با یک انتخاب بین «زندگی و بردگی» مواجه هستند

ولودیمیر زلنسکی به طور مستقیم از شهروندان روسیه خواست تا به خیابان‌ها بیایند و علیه حمله کرملین به اوکراین اعتراض کنند و اگر سکوت پیشه کنند، در آینده با "فقر و سرکوب" مواجه می‌شوند.

به گزارش رویترز، از هفته گذشته هزاران شهروند روسی در این کشور به علت اعتراض علیه حمله روسیه به اوکراین دستگیر شده‌اند؛ حمله‌ای که از تاریخ ۲۴ فوریه آغاز شده است و مقامات روسی آن را "عملیات ویژه نظامی" می‌نامند.

پس از اینکه تحریم‌های بین‌المللی اقتصاد روسیه را دچار بحران کرد، شهروندان این کشور در حال مواجه با "آینده‌ای نامعلوم" هستند و از طرفی مقامات روسی رسانه‌های مستقل این کشور را "سرکوب" کرده و دسترسی شهروندان را به فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی محدود کرده است.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در یک برنامه تلویزیونی به روسی گفت: شهروندان روسیه! این تقلا و درگیری فقط برای صلح در اوکراین نیست! این جنگی است برای کشور شما.

وی افزود: اگر شما در حال حاضر سکوت پیشه کنید، فقط فقر شماست که بعدا برای شما صحبت خواهد کرد و فقط سرکوب است که پاسخ دهنده خواهد بود.

تمامی اعتراضات در هر شکل و قالبی در روسیه ممنوع اعلام شده و مقامات می‌گویند که این اقدامات از زمان شیوع کرونا انجام شده است.

زلنسکی گفت: همانند سایر مردم اوکراین، روسی‌ها در حال حاضر با یک انتخاب بین "زندگی و بردگی" مواجه هستند.

وی افزود: در یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین، نیروهای روسی همچنان به حمله خود ادامه می‌دهند.

همچنین، پایگاه خبری هیل گزارش داد، زلنسکی گفته است که یک فرودگاه در شهر "وینیتسا" روز یکشنبه مورد هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته است.

ولودیمیر زلنسکی با انتشار یک ویدئو در توییتر اعلام کرد: گزارش‌هایی را مبنی بر حمله موشکی روسیه به شهر "وینیتسا" شنیده‌ام. این شهر توسط ارتش روسیه ۸ بار هدف حمله موشکی قرار گرفته و فرودگاه این شهر کاملا تخریب شده است؛ شهری که همیشه در صلح بوده و هرگز تهدیدی برای روسیه نداشته است.

زلنسکی در این خصوص عنوان داشت: آن‌ها (نیروهای روسی) به تخریب کامل زیرساخت‌های ما و زندگی که توسط خودمان ساخته شده است و همچنین نابودی نسل‌های اوکراینی‌ها ادامه می‌دهند.

زلنسکی از جامعه بین‌المللی بار دیگر خواست تا کریدورهای هوایی بشردوستانه ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین خطاب به جامعه بین‌المللی گفت: ما انسان هستیم و وظیفه شما است که از مردم محافظت کنید و می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر شما این کار را انجام ندهید و یا حداقل به ما تجهیزات ندهید، ما نمی‌توانیم از خودمان محافظت کنیم و در نهایت نتیجه این می‌شود که شما همچنین از ما می‌خواهید که به تدریج کشته شویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها