|

توییتر و فیسبوک فیلتر شدند

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به درخواست اتحادیه اروپا و به موجب تحریم، دسترسی جهانی به دو رسانه دولتی روسیه یعنی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را در این قاره و البته در بریتانیا مسدود کردند.

توییتر و فیسبوک فیلتر شدند

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به درخواست اتحادیه اروپا و به موجب تحریم، دسترسی جهانی به دو رسانه دولتی روسیه یعنی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را در این قاره و البته در بریتانیا مسدود کردند. و این اتفاق رگولاتوری ارتباطات روسیه را منجر به واکنش نشان دادن دربرابر این تصمیمات کرد.

بر اساس آمار سرویس بررسی وضعیت اینترنت GlobalCheck می‌توان گفت رگولاتوری و سرویس‌دهندگان اینترنت روسیه توییتر و یوتیوب را فیلتر کرده‌اند.

سخنگوی شبکه اجتماعی توییتر عنوان کرده است که از گزارش‌های فیلترینگ آگاه است اما هنوز تفاوت خاصی را نسبت به وضعیت قبلی در دسترسی به سرویس‌های خود مشاهده نکرده است. سیستم‌های «گلوبال‌چک» همچنین نشان می‌دهد که یوتیوب هم در روسیه فیلتر شده است.

رگولاتوری روسیه در گزارشی آورده است که شرکت فیسبوک از اکتبر سال 2020 در 26 مورد علیه رسانه‌های این کشور عمل کرده است و دسترسی سرویس‌هایی مثل راشاتودی و RIA را محدود کرده است. این رگولاتوری هفته گذشته به‌صورت محدود فیسبوک را فیلتر کرد و مدعی شد که این شرکت قوانین و آزادی‌های شهروندان روسیه را نقض کرده است.

«نیک کلگ»، مدیر امور جهانی کمپانی متا، کمپانی مادر فیسبوک در پاسخ به این اتفاق ابراز کرده است که فیلتر این شبکه اجتماعی دسترسی میلیون‌ها روسی به اطلاعات قابل اطمینان و بستر ارتباط با دوستان و خانواده را از بین می‌برد. وی اضافه کرد: «تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دسترسی به سرویس‌هایمان آزاد شود و همه بتوانند به شکلی ایمن به ابراز عقاید و هماهنگی برای انجام اقدامات مختلف بپردازند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها