|

آمریکا: در صورت توقف جنگ تحریم‌ها را لغو می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: درصورتی که روسیه از عملیات نظامی خود در اوکراین دست بردارد، تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه لغو خواهد شد.

آمریکا: در صورت توقف جنگ تحریم‌ها را لغو می‌کنیم

ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی از آمادگی دائم کشورش برای گفتگو با روسیه خبر داد.

به گزارش نووستی، نولاند در مصاحبه با رادیو «اکوی مسکو» در یوتیوپ گفت: همانطور که می‌دانید، بایدن بارها با ولادیمیرپوتین، رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده است، در حالی که ما شاهد افزایش توان نظامی روسیه بوده‌ایم.

او ادامه داد: "ما خواستار حضور بر سر میز مذاکره در سطوح مختلف هستیم و پیش از این نیز خواستار آن بودیم، اما روسیه موضع جدی در قبال این پیشنهادها اتخاذ نکرد. ما آماده‌ایم که در هر زمانی و با همه صحبت کنیم."

وی افزود: "اگر رئیس جمهور روسیه آماده خروج نیروهای روسی از اوکراین است و اگر آماده گفتگو جدی باشد، ما آماده گفتگو با او هستیم. این جنگ باید پایان یابد."

نولاند با اشاره به اینکه ایالات متحده سطح هوشیاری نیروهای هسته‌ای را برای تشدید نکردن اوضاع و دستیابی به تنش‌زدایی بالا نبرد، به تعویق افتادن آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا را یادآور شد وهشدار داد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در هر شرایطی غیرقابل قبول است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه به تحریم‌های وضع شده علیه مسکو اشاره و علام کرد در صورتی که روسیه از عملیات نظامی خود در اوکراین دست بردارد، تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه لغو خواهد شد.

نولاند گفت: اگر روسیه به این جنگ پایان دهد و به بازسازی اوکراین، برقراری صلح و به رسمیت شناختن حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور کمک کند، تحریم ها پایان خواهد یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها