|

الخلیج اونلاین: پایبندى قطر و امارات به سرمایه گذاری های خود در روسیه

قطر به نمایندگی از سازمان سرمایه گذاری قطر و امارات به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری مبادله در ابوظبی،رویکردی متفاوت از صندوق سرمایه گذاری دولتی نروژ،بزرگترین صندوق مستقل در جهان است که توزیع دارایی های روسیه را در سبد خود آغاز کرده است.

الخلیج اونلاین: پایبندى قطر و امارات به سرمایه گذاری های خود در روسیه

به گفته منابع مطلع قطر و امارات متعهد به نگهداری میلیاردها دلار دارایی خود در سرمایه گذاری های استراتژیک وبلندمدت در روسیه هستند.

به گزارش شبکه شرق، قطر به نمایندگی از سازمان سرمایه گذاری قطر و امارات به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری مبادله در ابوظبی،رویکردی متفاوت از صندوق سرمایه گذاری دولتی نروژ،بزرگترین صندوق مستقل در جهان است که توزیع دارایی های روسیه را در سبد خود آغاز کرده است.

این منابع افزودند که سازمان سرمایه گذاری قطر که حدود 19درصد از سهام شرکت غول پیکر روسی "روس نفت"را در اختیار دارد،این سرمایه گذاری را کلیدی برای حمایت از روابط دوحه و مسکو می داند.

این منابع خاطرنشان کردند که برخلاف شرکت بریتانیایی "بی پی" که تصمیم گرفت از سرمایه گذاری خود در این شرکت روسی چشم پوشی کند، صندوق قطری برای فروش سهام خود تحت فشار نیست.

دو منبع گفتند که شرکت سرمایه گذاری مبادله، بازوی سرمایه گذاری امارت، حداقل 3میلیارد دلار سرمایه گذاری با روسیه دارد و بعید است که شراکت خود را با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه قطع کند یا اقداماتی را انجام دهد که این روابط را مختل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها