|

آمریکا تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کند

سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت آمریکا با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا، تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کند.

آمریکا تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کند

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت آمریکا با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا، تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کند.

به گزارش فارس،‌ ساکی طی نشست خبری اظهار داشت: «ما بیش از ۱۰۶ میلیون دلار کمک بشردوستانه و بیش از ۴۴ میلیون دلار به بخش آب در اوکراین ارائه کرده‌ایم. ما تصمیم [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] برای قرار دادن نیروی بازدارنده اتمی در حالت آماده‌باش را ارزیابی می‌کنیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ادامه داد: «ما مشتاقانه منتظر ناتوی متحد و کشورهای غربی متحد در مقابل پوتین هستیم. ما هیچ توجیهی برای تغییر سطح آمادگی نیروهای آمریکایی نمی‌بینیم. ما با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کنیم».

سخنگوی کاخ سفید درباره افزایش فشارها بر مسکو اضافه کرد: «ما برای تشدید تحریم‌ها علیه نخبگان روسیه و کاهش اقبال عمومی به آنها تلاش می‌کنیم. ما گام‌های بیشتری در زمینه تحریم‌ها علیه روسیه داریم، اما عوامل زیادی را در نظر می‌گیریم».

ساکی درباره درخواست کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیز توضیح داد: «منطقه پرواز ممنوع مستلزم حضور نیروها برای اجرای آن است و این منجر به جنگی با روسیه می‌شود که ما خواستار آن نیستیم».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «تحریم‌ها علیه روسیه دردناک است و عواقب ناگواری دارد. ما لفاظی‌های خود را تشدید نمی‌کنیم و آنچه رئیس جمهور پوتین می‌گوید را ارزیابی نمی‌کنیم، ما وضعیت اتمی خود را تغییر نداده‌ایم و به دنبال کاهش تنش هستیم».

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه هیچ تاییدی مبنی بر جنایات جنگی در اوکراین ندارند، گفت: «همه گزینه‌ها در مورد ممنوعیت استفاده هواپیماهای روسی از حریم هوایی آمریکا روی میز است. تصمیم اخراج ۱۲ دیپلمات روسی از نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز چندین ماه است روی آن کار کرده‌ایم».

پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، بر لزوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش تاکید کرده بود.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها