|

دست رد چین به 6 درخواست آمریکا برای ممانعت از حمله روسیه

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما مکررا با دست رد پکن مواجه شدند.

دست رد چین به 6 درخواست آمریکا برای ممانعت از حمله روسیه

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما "مکررا با دست رد پکن مواجه شدند."

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که آمریکا در این راستا به پکن اطلاعاتی را درباره تجمیع قوای نظامی روسیه در اطراف اوکراین ارائه ‌کرده و "به چینی‌ها التماس کرده بود از روسیه بخواهند که حمله نکند."

در همین حال به نوشته پایگاه آکسیوس، چینی ها از جمله وزیر امور خارجه آن و سفیر این کشور در آمریکا گفتند که فکر نمی کنند حمله ای در کار باشد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: پس از یک مورد تبادلات دیپلماتیک در ماه دسامبر، مقامات آمریکایی اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد پکن این اطلاعات را با مسکو به اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش این نشریه آمریکایی، چینی ها گفتند که آمریکا "در تلاش است اختلاف افکنی کند - و اینکه چین تلاش نخواهد کرد تا مانع برنامه ها و اقدامات روسیه شود."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها