|

آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین با فرمان پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است که عملیات نظامی ویژه در دونباس اجرا شود.

آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین با فرمان پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است که عملیات نظامی ویژه در دونباس اجرا شود.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: "شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند. جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا طبق ماده 51، قسمت 7 منشور سازمان ملل متحد، با تایید شورای فدراسیون و بر اساس معاهدات دوستی و کمک متقابل با جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک، تصویب شده توسط مجمع فدرال ، تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام شود.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که برنامه های روسیه شامل اشغال اوکراین نیست اما مسکو برای غیرنظامی کردن آن تلاش خواهد کرد.

پوتین گفت: "هدف آن (عملیات ویژه روسیه) حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند و برای این منظور ما تلاش خواهیم کرد تا اوکراین را کنیم و همچنین کسانی را که مرتکب بسیاری از آنها جنایات خونین علیه ساکنان صلح جو، از جمله شهروندان فدراسیون روسیه شده اند به دست عدالت بسپاریم".

به گفته رئیس جمهور روسیه ، درگیری بین روسیه و نیروهای ملی گرا در اوکراین اجتناب ناپذیر است. پوتین گفت: " این فقط مسئله زمان است. آنها در حال آماده شدن و منتظر زمان مناسب هستند. اکنون آنها ادعای کسب سلاح هسته ای را نیز دارند. ما به آنها اجازه این کار را نمی دهیم."

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه پیوستن اوکراین به اتحادیه آتلانتیک شمالی غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد: روسیه نمی تواند با تهدید دائمی ناشی از اوکراین احساس امنیت کند، توسعه یابدو وجود داشته باشد.

رئیس جمهور گفت که آزادی در قلب سیاست روسیه قرار دارد، همه باید از این حق برخوردار شوند، از جمله ساکنان اوکراین. او گفت "آزادی انتخاب برای همه برای تعیین مستقل آینده خود و آینده فرزندانشان. و ما مهم می دانیم که این حق، حق انتخاب، می تواند توسط همه مردم ساکن در قلمرو اوکراین امروزی استفاده شود. هر کسی که بخواهد".

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها