|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / ۴ اسفند ۱۴۰۰/ ۲۳ فوریه ۲۰۲۲

تحریم روسیه؟ تفنگ آب‌پاش در تقابل با تفنگ جنگی

کارشناسان و تحلیلگران مسائل جنگی و دفاعی از آنچه در تقابل روسیه و غرب در اوکراین می‌گذرد راضی نیستند. آنها می‌گویند رهبران غربی جز حرف زدن کار دیگری نمی‌کنند و این درحالی است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه هر کاری دوست دارد انجام می‌دهد و به راحتی وارد خاک کشوری دیگر می‌شود.

تحریم روسیه؟ تفنگ آب‌پاش در تقابل با تفنگ جنگی

کارشناسان و تحلیلگران مسائل جنگی و دفاعی از آنچه در تقابل روسیه و غرب در اوکراین می‌گذرد راضی نیستند. آنها می‌گویند رهبران غربی جز حرف زدن کار دیگری نمی‌کنند و این درحالی است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه هر کاری دوست دارد انجام می‌دهد و به راحتی وارد خاک کشوری دیگر می‌شود و … این موضوع در کنار عکس تانک‌های روسی در مناطق جدایی‌طلب اوکراین بخش بزرگی از صفحات اول روزنامه‌ها را در سراسر جهان به خود اختصاص داده اند.

تعویق و تاخیر واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال و همچنین افزایش قیمت نفت بعد از بالاگرفتن تنش روسیه و غرب در اوکراین و توقف پروژه خط لوله نورد استریم ۲ به دستور آلمان در تقابل با روسیه از دیگر موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی، انگلیسی و خاورمیانه‌ای به چشم می‌خورند.

گاردین

تحریم روسیه؟ تفنگ آبپاش در تقابل با تفنگ جنگی!

ایده تحریم روسیه چندان به مذاق نمایندگان محافظ‌کار و کارشناسان مسائل دفاعی انگلیس خوش نیامده. آنها می‌گویند وقتی دولت انگلیس و آمریکا در تقابل با حضور تانک‌های روسی در مناطق شرقی اوکراین حرف از شدت تحریم‌‌‌ها می‌زنند، گویی مقابل تفنگ واقعی، تفنگ آب‌پاش نشان می‌دهند!

دولت‌های غربی طی دو ماه گذشته مدام درباره حمله روسیه به اوکراین هشدار داده اند، اما جز هشدار و چندین دیدار دیپلماتیک با هدف رفع احتمال جنگ کار خاصی انجام نداده اند.

وقتی تانک‌های روسی در مناطق جدایی‌طلب اوکراین وارد می‌شوند و آرایش می‌گیرند، یعنی از هشدار و سلاح تحریم آبی گرم نمی‌شود. آلمان خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را متوقف کرده،‌ آمریکا دو بانک روسی را تحریم کرده است، اما تانک‌های روسی متوقف نشده اند.

عرب نیوز

سلب پاسپورت دیپلماتیک برادرزاده یاسر عرفات

گذرنامه دیپلماتیک ناصر القدوه، برادرزاده یاسر عرفات باطل شده است. با اینکه او سا‌ل‌ها عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین بوده و حتی وزارت خارجه تشکیلات خودگردان را هم در دوره‌ای به عهده داشته اما، در پاسپورت او به جای دیپلمات نوشته شده دندان‌پزشک.

درج عنوان دندان‌پزشک در گذرنامه باعث نگرانی ناصر القدوه ۶۸ ساله فلسطینی شده و او را برای ورود به سرزمین‌های اشغالی مردد کرده است. کیدوا می‌گوید محمودعباس متناسب با خواست‌ اسرائیلی‌ها پاسپورت دیپلماتیکش را لغو کرده و این هرگز به نفع منافع ملی فلسطینی‌ها نیست.

گفته می‌شود چون ناصر القدوه رقیب سیاسی عباس است، این اقدام بی دلیل نیست. طبق اصلاحیه قانون اعطای پاسپورت دیپلماتیک، وزارت خارجه حق دارد این امتیاز را به هر کس که صلاح می‌داند اعطا کند و یا پس بگیرد. در این مورد گویا رئیس تشکیلات خودگردان تصمیم گرفته است.

یواس‌‌ای تودی

واکسیناسیون زیر ۵ سال

از مادران اصرار و از کارشناسان تاخیر!

بیش از هر گروهی مادران نوزادان و کودکان زیر ۵ سال آمریکایی هستند که پرونده واکسیناسیون را دنبال می‌کنند. آنها از اینکه مدام باید با استرس انتقال ویروس به فرزندان خود دست و پنجه نرم کنند، خسته شده اند.

چندی پیش سازمان غذا و داروی آمریکا پروژه واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال را به تعویق انداخت. آنها معتقدند اطلاعات کافی و مطمئنی در دست ندارند تا این پروژه را با خیال راحت آغاز کنند.

این اتفاق باعث ناراحتی و ناامیدی مادران شده است. آنها می‌گویند مراکز علمی و تحقیقاتی آمریکا باید سریعتر به این نیاز پاسخ دهند و تکلیف این پروژه را روشن کنند. وقتی پاندمی برقرار است،‌ زمان مسئله مهمی است و نباید از دست برود.

مادران آمریکایی فکر می کنند دولت کودکان زیر ۵ سال را فراموش کرده است!

نشنال

موزه آینده دوبی افتتاح شد

شیخ محمد بن راشد، حاکم دوبی درهای جایی را گشود که عموم مردم در آن بتوانند با آینده ملاقات کنند؛ از آنچه در انتظار کره زمین است تا ساکنان آن.

شیخ محمد در آیین افتتاح این موزه گفته یک مکان دیگر نقاط دیدنی شهر دوبی اضافه شده است. مکانی که پیام امید صادر می‌کند و آینده پیش رو را بهتر به همه می‌شناساند. نمای منحنی و هندسی فولادین این موزه تصویری منحصر به فرد از آن نشان می‌‌دهد؛ نمایی که با خطی زیبا تزئین شده است.

این موزه قرار است محلی برای سامان بخشیدن به افکار نو و خلاقیت‌های جوانان اماراتی در حوزه علم و دانش باشد و اثرش بر اقتصاد امارات دیده شود.

پیش از افتتاح مجله نشنال جئوگرافیک، این موزه با طراحی منحصر به فردش را در زمره ۱۴ موزه زیبای جهان قرار داده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها