|

استولتنبرگ: روسیه آماده حمله تمام عیار است

دبیرکل ناتو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه به قدری ظرفیت و توانایی دارد که می‌تواند بدون هیچگونه هشداری به اوکراین حمله کند.

استولتنبرگ: روسیه آماده حمله تمام عیار است

دبیرکل ناتو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه به قدری ظرفیت و توانایی دارد که می‌تواند بدون هیچگونه هشداری به اوکراین حمله کند.

به گزارش ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.بی.سی در آلمان گفت: کسی این مساله را انکار نمی‌کند که روسیه تمامی این قوا را در اختیار دارد. سوال این است که آیا حمله‌ای صورت می‌گیرد؟

بیش از ۱۵۰ هزار سرباز روسی در پست‌های مختلفی در سراسر مرز با اوکراین مستقر شده‌اند و همچنین در بلاروس نیز استقرار یافته‌اند.

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی مطرح شده که ارتش روسیه آزمایش های موشک‌های بالستیک و کروز را روز شنبه و به نشانه آمادگی اتمی خود انجام داد. این آزمایش‌ها بخشی از آن چیزی است که کرملین آن را "رزمایش از پیش برنامه ریزی شده نیروهای بازدارنده استراتژیک" خود می‌داند.

استولتنبرگ همچنین ادامه داد: البته که هیچ قطعیتی درباره حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد اما متحدان ناتو و آمریکا یک ارزیابی مشترک دارند و این است که یک خطر بسیار زیاد درباره حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

وی افزود: لفاظی‌های بسیار تهدیدآمیز نیز مایه نگرانی هستند. ما شاهد تلاش‌هایی از سوی روسیه برای بهانه تراشی برای حمله به اوکراین بوده‌ایم. ما شاهد اتهامات نادرست در مورد نسل کشی، اتهامات نقض آتش‌بس در دونباس بودیم و همه اینها بر این فرضیه می‌افزاید که این یک خطر واقعی درباره حمله روسیه به اوکراین است.

دبیرکل ناتو به شبکه خبری آ.ار.د آلمان هم گفت: تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله ای تمام عیار به اوکراین است. هیچ سرباز روسی از منطقه خارج نشده، در حالی که مسکو اخیرا گفته بود که سربازان روسی از مرزهای اوکراین خارج شده اند. حتی نیروهایی به سربازان قبلی اضافه شده اند.

این مقام ارشد ائتلاف ناتو گفت: ائتلاف ناتو به یک راه حل سیاسی متعهد است. ما از روسیه می‌خواهیم تا دیدگاه خود را تغییر دهد و با ما پشت میز مذاکره بنشیند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها