|

پلوسی: پوتین چه حمله کند یا نکند، باید هزینه بپردازد

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جریان اجلاس سال جاری کنفرانس امنیتی مونیخ به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که چه به اوکراین حمله کند یا نکند، با عواقبی مواجه خواهد شد.

پلوسی: پوتین چه حمله کند یا نکند، باید هزینه بپردازد

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جریان اجلاس سال جاری کنفرانس امنیتی مونیخ به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که چه به اوکراین حمله کند یا نکند، با عواقبی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان به خبرنگاران گفت: "هزینه ای وجود دارد که پوتین از بابت وضعیتی که اکنون برای ما به وجود آورده باید پرداخت کند. این طور نیست که کسی برای دنیا قلدری کرده و بعد راهش را کشیده و برود."

پلوسی اظهار کرد، حتی اگر روسیه به سبب اتخاذ تصمیم عدم حمله به کی‌یف، با تحریم‌های شدید مواجه نشود، کنگره آمریکا ممکن است به دنبال مطرح کردن پاسخ خودش به رفتار تهاجمی کرملین در چند ماه گذشته باشد.

این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنار آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی منتخب دائمی مجلس نمایندگان، باربارا لی، نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا و بتی مک‌کالوم، یک نماینده دموکرات دیگر این مجلس کنگره آمریکا گفت که روسیه می‌تواند انتظار تحریم‌هایی "بیرحمانه" را در صورتی که حاکمیت اوکراین را نقض کند داشته باشد.

این در حالی است که تقریباً ۴۰ نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا به رویدادهای روزهای آخر در مونیخ پیوستند تا همبستگی خود را با ناتو و اوکراین نشان دهند.

پلوسی گفت: "ما می‌خواهیم همه تردیدها را از ذهن هر کسی - از جمله رئیس‌جمهور روسیه - در مورد اینکه آمریکا اینجا بوده و کاملاً متعهد به همکاری با متحدان اروپایی ‌ما و در راستای منافع دیپلماسی است، برطرف کنیم. دیپلماسی همچنان در کل این موضوع زنده است."

مقامات امنیتی آمریکا و ناتو زنگ خطر را در خصوص اینکه پوتین ممکن است در روزهای آینده به دنبال حمله به اوکراین باشد به صدا در آورده اند؛ اعتقادی که از سوی جو بایدن نیز مطرح شده در حالی که این رئیس جمهور آمریکا گفت، "متقاعد شده" پوتین تصمیم به نقض حاکمیت اوکراین گرفته است.

پلوسی به خبرنگاران گفت: "حمله پوتین به اوکراین، حمله به دموکراسی است. همه ما باید این را بدانیم و به روش هایی موثر، مناسب و در برخی موارد - نه از جنبه انسانی بلکه از جنبه فناوری - به طرزی مرگبار پاسخ دهیم."

شف هم مشابه این نظرات پلوسی حرف زده گفت: "بقیه جهان دارند ما را تماشا می کنند."

وی افزود: "اگر ما برای اعمال شدیدترین تحریم‌هایی که تا به حال اعمال شده است، متحد عمل نکنیم، پس از آن دیگر کشورها احساس آزادی خواهند کرد که همسایگان دموکراتیک خود را تحت سلطه خود درآورند."

قانونگذاران آمریکایی از سرعتی که ائتلاف ناتو برای دادن پاسخی متحد به تهدید پوتین علیه اوکراین به خرج داد حمایت کردند.

آدام شف گفت: "درهای دیپلماسی باز مانده است و تا زمانی که پوتین آن را محکم نبندد باز خواهد بود. اگر پوتین حمله کند، تلفات می تواند بسیار زیاد باشد."

او ادامه داد: "مسئولیت این ضایعه جانی کاملاً بر عهده پوتین خواهد بود. این موفقیت دموکراسی در اوکراین است که کرملین را عصبی می کند و موفقیت دموکراسی در هر جایی است که در خطر است. از این نظر، مبارزه اوکراین کلیت مبارزه ماست و ما شانه به شانه اوکراین می ایستیم."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها