|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶ فوریه ۲۰۲۲

رئیس بانک مرکزی لبنان ناپدید شده است!

با وجود اینکه روسیه بخشی از نیروهای موجود در کریمه را عقب رانده، اما باز هم ماجراهای اوکراین با قدرت در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی دنبال می‌شود. آنها به اقدام پوتین اعتماد ندارند و بخش بزرگتر نیروهای روسی موجود در منطقه را گواه حمله به اوکراین می‌دانند.

رئیس بانک مرکزی لبنان ناپدید شده است!

با وجود اینکه روسیه بخشی از نیروهای موجود در کریمه را عقب رانده، اما باز هم ماجراهای اوکراین با قدرت در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی دنبال می‌شود. آنها به اقدام پوتین اعتماد ندارند و بخش بزرگتر نیروهای روسی موجود در منطقه را گواه حمله به اوکراین می‌دانند. در کنار این موضوع خبرهای داخلی آمریکا مثل تلاش برای ساخت واکسن فراگیر علیه کرونا و همچنین ماجراهای هیلاری و ترامپ دنبال می‌شود.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای سرگرم دیدار نخست‌وزیر اسرائیل و پادشاه بحرین در منامه هستند. همچنین درگیری‌های حوثی‌ها و گروه ائتلاف در مارب را دنبال می‌کنند. در کنار این موضوع نگاهی هم به مذاکرات وین در زمینه برنامه هسته‌ای ایران دارند. پیگیر ماجرای متواری شدن رئیس بانک مرکزی لبنان هستند و …

عرب نیوز

نسل جدید زنان بسکتبالیست سعودی در راه است

با حضور مربیان خارجی و دوره دیده ورزش زنان عربستان وارد فاز جدیدی از فعالیت می‌شود. این‌بار نوبت رشته بسکتبال است؛ عربستان مدت‌ها است استعدادیابی و آموزش را برای دختران نوجوان و جوان آغاز کرده است.

حضور مربیان با انگیزه و راه‌اندازی آکادمی‌هایی کشف استعداد باعث شده دختران سعودی آرزوی رسیدن به WNBA را در سر بپرورانند و در آن سطح تمرین و فعالیت کنند.

آکادمی سوئیش یکی از مراکز کشف استعداد بسکتبال برای دختران عربستانی است. این آکادمی از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز شاگردانی در سطح بالا به بسکتبال زنان عربستان تحویل داده است.

نیویورک پست

هیلاریِ جاسوس

اسناد و مدارک جدیدی به ‌دست آمده که نشان می‌دهد خانم هیلاری کلینتون برای دسترسی به اطلاعات کامپیوتر شخصی ترامپ مبالغی را هزینه کرده است.

این اتفاق در سال ۲۰۱۶ رخ داده است. هیلاری کلینتون در آن سال در توییتی در صفحه شخصی خود ادعا کرده ترامپ با بانکی روسی در ارتباط است.

جان راتکلیف، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا معتقد است این ادعا نادرست است. همچنین این اقدام سرآغاز پروژه روسیه گیت برای زدن ترامپ بوده است. از اینها گذشته کلینتون برای رسیدن به چنین داده‌هایی پول پرداخت کرده است.

بر اساس ادعای راتکلیف، اوباما، بایدن و البته FBI در جریان این اقدام بوده اند!

نشنال

رئیس بانک مرکزی لبنان ناپدید شده است!

پلیس لبنان تا به حال سه بار برای دستگیری آقای ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی این کشور اقدام کرده و هر بار دست خالی بازگشته است. هیچ خبری از او در دست نیست.

آقای سلامه به اختلاس و هدر دادن سرمایه ملی لبنانی‌ها متهم و دادخواستی علیه او صادر شده است. اما او هرگز به این دادخواست پاسخ نداد و در دادگاه حاضر نشده است.

پلیس می‌گوید تمام مکان‌هایی که آقای سلامه به آنجا رفت و آمد داشته از جمله خانه، دفتر کار و منطقه ساحلی صفرا را رصد کرده و هیچ نشانی از او پیدا نکرده است.

تلاش‌های یکی از وابسته‌های مطبوعاتی هم برای یافتن آقای سلامه بی‌نتیجه مانده است. به نظر می‌رسد ریاض سلامه متواری و دنبال راهی برای خروج از لبنان است.

واشنگتن پست

ساخت واکسن جهانی علیه همه کروناها!

شیوع امیکرون و واکنش نسبتا ضعیف آن به واکسن‌‌های موجود، باعث شده تا دانشمندان در پی ساخت واکسنی جدید باشند؛ واکسنی که بتوان آن را در سراسر جهان به کار گرفت. واکسنی که نه تنها امیکرون را کنترل کند که علیه بقیه سویه‌ها هم قابل استفاده باشد.

ساخت واکسن فرآیندی زمان‌بر است، نیازمند تحقیقات گسترده و دقیق است و هزینه‌های بالایی هم دارد. همه این موارد باعث شده دانشمندان سعی کنند فراگیری واکسن جدید را از حیث مبارزه با انواع سویه‌ها مد نظر قرار دهند. همین عامل کار را تا حدودی سخت کرده است.

موسسه ملی بهداشت آمریکا ۳۶ میلیون دلار برای آغاز فرآیند ساخت این واکسن اهدا کرده است. دکتر فائوچی، مشاور امور پزشکی و بهداشت بایدن می‌‌گوید این برنامه نیازمند صبر و البته فوریت توامان است. باید خلا‌های علمی پر شود تا هرچه سریعتر چنین واکسنی برای مقابله با انواع کرونا ساخته شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها