|

وزیر دفاع اوکراین: وضعیت امنیتی اوکراین باثبات است

وزیر دفاع اوکراین گفت کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای هیچگونه تهاجم از جمله به منطقه «دونباس» نیست.

وزیر دفاع اوکراین: وضعیت امنیتی اوکراین باثبات است

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز (چهارشنبه) گفت کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای هیچگونه تهاجم از جمله به منطقه «دونباس» نیست.

رزنیکوف طی سخنرانی تلویزیونی در روز وحدت اوکراین، ضمن تاکید بر عدم برنامه‌ریزی اقدام تهاجمی توسط اوکراین علیه دنباس و کریمه، به روسیه اطمینان داد که هیچ اقدام تحریک‌آمیزی از سوی این کشور صورت نخواهد گرفت.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما هر روز در حال تقویت دفاعی خود هستیم، اما هیچگونه اقدام تهاجمی را چه در شرق و چه در رابطه با کریمه و سایر جهات برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. هیچ اقدام تحریک‌آمیزی از سوی اوکراین صورت نخواهد گرفت، اما به تلاش برای تحریک، واکنش سختی نشان خواهیم داد. اوکراین طرفدار صلح و بازگشت سرزمین‌های اشغال‌شده از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک است».

وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت که گزارش‌های صبحگاهی از وضعیت امنیتی این کشور دریافت کرده که نشان می‌دهد هیچ چیز غیرعادی در این‌خصوص وجود ندارد.

بر این اساس، رزنیکوف اضافه کرد: «اخیراً به عنوان وزیر دفاع، بارها از من در مورد تهدید روسیه، در مورد نیروها در مرزهای ما، در مورد تعداد مانورها و نیات آنها سؤال شده است. با شرکای خود در تماس هستیم، اطلاعات ما یکسان است و اوکراین برای هر سناریو آماده است. امروز صبح، مانند هر روز، گزارش‌های منظم حاوی ارقام و واقعیت‌های میدانی دریافت کردم، و آنها کاملاً مطابق با پیش‌بینی‌های ما هستند و هیچ چیز غیرمنتظره‌ای نیست».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حمله سایبری روز گذشته علیه زیرساخت‌های اینترنتی اوکراین اشاره کرده و گفت این حمله بی‌سابقه بود اما خسارت چندانی نداشت.

روز گذشته بود که همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است. (جزئیات بیشتر)

همزمان وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و روند بازگشت آنها آغاز شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها