|

زمان آغاز جنگ جهانی سوم فاش شد

طبق اطلاعات اشپیگل، ایالات متحده به متفقین اروپایی خود هشدار داده است که حمله روسیه روز چهارشنبه آغاز می‌‌شود.

زمان آغاز جنگ جهانی سوم فاش شد

شمارش معکوس در اوکراین به طرز چشمگیری رو به پایان است: طبق اطلاعات اشپیگل، ایالات متحده به متفقین اروپایی خود هشدار داده است که حمله روسیه روز چهارشنبه آغاز می‌‌شود.

بنا به گزارش‌هایی که به دست اشپیگل رسیده است، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد حمله نزدیک روسیه به اوکراین به متحدان خود در ناتو هشدار داده‌اند. بر اساس اطلاعات اشپیگل، هم سرویس مخفی آمریکا سیا و هم ارتش آمریکا در طول روز جمعه به دولت آلمان و سایر کشورهای ناتو اطلاع دادند که بر اساس اطلاعات جدید، بیم آن می‌رود که حمله در اوایل چهارشنبه آینده انجام شود.

به گفته چندین دیپلمات و مقامات نظامی، ایالات متحده جزئیات زیادی از نقشه حمله روسیه را که ادعا می‌کند به آن دست یافته در جلسات سری به متحدان خود ارائه کرده است. این اطلاعات شامل مسیرهای تهاجم روسیه و همچنین واحدهای منفرد روسی و وظایفی که قرار است به عهده بگیرند به طور خاص توضیح داده شده است. همچنین ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به عنوان تاریخ احتمالی برای شروع تهاجم عنوان شده است.

بنا بر گزارش اشپیگل، در ابتدا در برلین مشخص نبود که هشدار تند آمریکا بر چه اطلاعاتی استوار است. با این حال، گفته شد که برآوردهای ایالات متحده بسیار دقیق و توسط بسیاری از منابع دیگر تایید و پشتیبانی می‌شود. با این وجود، هنوز برای ناظران مستقل قابل ارزیابی و پیش بینی نیست که آیا یک حمله قریب الوقوع است یا خیر. برخی نیز این گمانه‌ را مطرح می‌کنند که این امکان وجود دارد که ایالات متحده به عمد این اطلاعات را به منظور خنثی کردن و به هم ریختن نقشه‌های حمله روسیه منتشر کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها