|

کرملین ادعای فرانسه را رد کرد

وعده‌ای برای عدم برگزاری مانور داده نشده است!

کرملین می گوید در دیدار پوتین و ماکرون در مسکو، رئیس‌جمهور روسیه درباره عدم برگزاری مانور نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین وعده‌ای نداده است. به این ترتیب روسیه آب سردی بر دستاوردهای ادعایی دیپلماسی فرانسوی ریخته است.

وعده‌ای برای عدم برگزاری مانور داده نشده است!

به گزارش شبکه شرق به نقل از رویترز، کرملین می‌گوید در دیدار پوتین و ماکرون در مسکو، رئیس‌جمهور روسیه درباره عدم برگزاری مانور نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین وعده‌ای نداده است. به این ترتیب روسیه آب سردی بر دستاوردهای ادعایی دیپلماسی فرانسوی ریخته است.

روز گذشته رئیس‌جمهور فرانسه ماکرون راهی مسکو شد و در کرملین با پوتین دیدار کرد تا شاید مانع از اوج گرفتن تنش میان غرب و روسیه و همچنین حمله به اوکراین شود. از زمانی که روسیه ۱۰۰هزار نیروی نظامی خود را در مرزهای نزدیک اوکراین مستقر کرده، ماکرون بالاترین مقامی است که با رئیس‌جمهور روسیه در کرملین دیدار کرده است.

پوتین و ماکرون بعد از این دیدار گفتند پیشرفتی حاصل نشده است، اما یک مقام فرانسوی مدعی شد ماکرون در دیدار روز دوشنبه موفق شده برگزاری مانور جدید روس ها در نزدیکی مرزهای اوکراین را به تعویق بیاندازد. این مقام که نمی‌خواهد نامش فاش شود همچنین ادعا کرده پوتین قول داده پس از برگزاری مانور در بلاروس نیروهایش را عقب بکشد!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌‌گوید چنین ادعاهایی صحیح نیست و پوتین در این دیدار وعده‌ای جدید مبنی بر عقب‌نشینی نیروها از بلاروس به ماکرون نداده است. در واقع از ابتدا هم قرار نبوده است نیروهای روس در بلاروس بمانند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها