|

در مخالفت با انصارلله یمن

فرانسه هم پشت امارات درآمد

فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که به امارات کمک خواهد تا امنیت حریم هوایی خود را در برابر حملات انصارالله یمن تقویت کند.

فرانسه هم پشت امارات درآمد

فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که به امارات کمک خواهد تا امنیت حریم هوایی خود را در برابر حملات انصارالله یمن تقویت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در پیامی در توییتر اعلام کرد که کشورش به امارات کمک خواهد کرد تا امنیت حریم هوایی این کشور را تضمین و تقویت کند.

پارلی در ادامه نوشت، امارات با حمله‌های گسترده‌ای به خاکش مواجه شده است، فرانسه به دلیل نشان دادن حسن روابط با ابوظبی تصمیم گرفته است که از امارات حمایت نظامی به ویژه در زمینه تقویت سیستم تامین امنیت هوایی آن کشور به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیماهای "رافال" فرانسه مستقر در ابوظبی در کنار نیروهای مسلح امارات به رصد، کشف و در صورت لزوم وظایف رهگیری مشغول هستند.

امارات اخیراً مورد حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن در قالب عملیات‌های "طوفان یمن ۱،۲،۳" قرار گرفت.

بر اساس بیانیه ماموریت آمریکا در امارات، ایالات متحده روز چهارشنبه تصمیم گرفت هواپیماهای جنگنده و ناوشکن حامل موشک‌های هدایت شونده را برای کمک به امارات در مقابله با حملات انصارالله به ابوظبی بفرستد.

این تصمیم با هدف حمایت از امارات در مواجهه با تهدید فعلی، پس از تماس تلفنی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی اتخاذ شد.

در همین رابطه چند روز پیش، شبکه ۱۳ تلویزیونی اسرائیل، گزارش داد که اسرائیل موافقت کرده است تا سامانه‌های هشدار سریع را در اختیار امارات قرار دهد تا بتواند موشک‌هایی را که به سمت خاکش پرتاب می‌شوند، قبل از اصابت به اهداف شناسایی کند.

آلون بن دیوید، مفسر نظامی این شبکه در این خصوص گفت که سیستم‌های هشدار اولیه که اسرائیل تصمیم گرفت در اختیار امارات قرار دهد شامل دستگاه‌های رادار و نرم‌افزار کنترل است.

وی خاطرنشان کرد که هدف تل‌آویو از این تصمیم، راه اندازی یک سیستم دفاعی منطقه‌ای است که می تواند در آینده از آن جهت دیگر مقاصد بهره‌مند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها