|

مروری بر رسانه های انگلیسی زبان / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۴ فوریه ۲۰۲۲

صاحب‌خانه رهبر داعش از ابوابراهیم می‌گوید

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم متاثر از کشته شدن رهبر داعش، ابو ابراهیم هاشمی قرشی هستند و با گزارش‌هایی مفصل و تصاویر این خبر را بازتاب داده اند.

صاحب‌خانه رهبر داعش از ابوابراهیم می‌گوید

چالش میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین و افزایش مبتلایان به کرونا امیکرون همچنان سوژه روزنامه‌های آمریکایی است.

روزنامه‌های انگلیسی هم سرگرم استعفای چهار مشاور و دستیار کلیدی بوریس جانسون هستند. تحقیقات پلیس لندن از مهمانی‌های سال گذشته در دوران قرنطینه باعث خروج آنها از کابینه شده است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم متاثر از کشته شدن رهبر داعش، ابو ابراهیم هاشمی قرشی هستند و با گزارش‌هایی مفصل و تصاویر این خبر را بازتاب داده اند.

آرکانزاس دموکرات گزت

جابه‌جایی نیروهای آمریکایی در شرق اروپا

چالش‌های کلامی میان روسیه و آمریکا در این چند روز گذشته در نهایت باعث شد بایدن دستور بدهد تعدادی از نیروهای آمریکایی در شرق اروپا جا به جا و برای مقابله با حملات احتمالی روسیه آماده شوند.

بنا به دستور بایدن حدود ۳هزار نیروی آمریکایی در شرق اروپا و در کشورهایی مثل لهستان و رومانی و البته آلمان مستقر شده اند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان بدهند.

این روزها روسیه و غرب یکدیگر را به تلاش برای آغاز جنگ اوکراین متهم می‌کنند. آمریکا معتقد است افزایش نیروهای روسی در مرزهای پیرامونی اوکراین مفهومی جز آمادگی نظامی برای حمله ندارد. از سوی دیگر مقامات روس می‌گویند آمریکا مشغول اهریمن‌سازی از مسکو و دروغ‌پراکنی درباره روسیه است.

عرب نیوز

صاحب‌خانه رهبر داعش از ابو ابراهیم می‌‌گوید

ابو احمد، صاحب خانه ای که رهبر فعلی داعش، ابو ابراهیم هاشمی قرشی و خانواده‌اش در آن ساکن بوده اند، می‌گوید هرگز رفتار مشکومی از مستاجران خود ندیده و آنها شبیه آدمهای معمولی بوده اند.

ابو احمد می‌گوید مستاجر آنها همواره سر وقت کرایه‌اش را پرداخت کرده و زندگی عادی داشته است. آنها ۷ نفر بودند؛ یک مرد، همسرش و سه فرزند البته همراه زنی بیوه که خواهر مرد بود و دختر آن زن خانه را اجاره کردند و در آن ساکن شدند.

این خانه یا مخفی‌گاه در شمال غرب سوریه در شهر اتمه واقع شده است. اهالی اتمه می‌گویند صدای انفجار را شنیده اند. اتمه در حومه ادلب به محل کشته شدن ابوبکر بغدادی رهبر سابق داعش نزدیک است.

ابوابراهیم هاشمی قرشی به محض آنکه متوجه شده نیروهای آمریکایی در حال اجرای عملیات هستند، با انفجار جلیقه انتحاری خود و خانواده‌ اش را کشته است. این انفجار باعث ویرانی طبقه سوم اقامتگاه آنها شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها