|

گفت‌وگوی امروز بایدن و امیر قطر درباره ایران

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا و امیر قطر قصد دارند درباره طیفی از موضوعات از جمله امنیت انرژی پس از حمله احتمالی روسیه به اوکراین و ایران در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کنند.

گفت‌وگوی امروز بایدن و امیر قطر درباره ایران

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز (دوشنبه) قصد دارند درباره طیفی از موضوعات از جمله امنیت انرژی پس از حمله احتمالی روسیه به اوکراین و ایران در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، قطر بزرگ‌ترین تأمین کننده گاز طبیعی مایع (ال ان جی) است و احتمالاً در صورتیکه تنش‌های اخیر در مرز اوکراین و روسیه در تأمین گاز اروپا توسط روسیه اخلال ایجاد کند، قطر مسئولیت تأمین گاز قاره اروپا را برعهده بگیرد.

مقام‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند که دستورکار بایدن برای نشست دفتر ریاست جمهوری آمریکا همچنین شامل برنامه هسته‌ای ایران و روابط با افغانستان که خروج ناگهانی واشنگتن از این کشور، پیامدهای منفی را به همراه داشت، می‌شود.

طبق این گزارش، تمیم همچنین قصد دارد به طور جداگانه با «آلیاندرو مایورکا» وزیر امنیت داخلی ایالات متحده دیدار کند و درباره فروش تسلیحات با وی گفت‌وگو کند و با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در خصوص دیگر موضوعات نظامی گفت‌وگو کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها