|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲

انتقاد اوکراین از رفتار آمریکا با روسیه!

روزنامه‌های انگلیس در کنار حواشی و اخبار مربوط به نخست‌وزیر جنجالی خود، موضوعات اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی نظیر تاثیرات طولانی‌مدت کووید ۱۹ بر ریه، افزایش قیمت مواد غذایی ضروری و … را پیگیری می‌کنند.

انتقاد اوکراین از رفتار آمریکا با روسیه!

خبرهای اوکراین و امیکرون و البته بارش برف سنگین در شرق آمریکا در صفحه اول روزنامه‌های این کشور با هم برابری می‌کند. از این گذشته عکس‌هایی از فروریختن پل فرن هالوی پیستبورگ در آستانه سفر بایدن به این منطقه هم در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی به چشم می‌خورد.

روزنامه‌های انگلیس در کنار حواشی و اخبار مربوط به نخست‌وزیر جنجالی خود، موضوعات اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی نظیر تاثیرات طولانی‌مدت کووید ۱۹ بر ریه، افزایش قیمت مواد غذایی ضروری و … را پیگیری می‌کنند.

برگزاری مسابقات فرمول E در عربستان و همچنین عقب‌ راندن حوثی‌ها از مرکز یمن در کنار اخباری از لبنان و انتخابات پیش‌ روی این کشور موضوعاتی هستند که در روزنامه‌های سعودی دنبال می‌شود.

واشنگتن پست

انتقاد اوکراین از رفتار آمریکا با روسیه!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از اینکه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا مدام از آرایش نظامی نیروهای روسیه در مرزهای شرقی کشورش حرف می‌زنند، انتقاد کرد.

او معتقد است هشدار مداوم دولت‌های غربی درباره حمله روسیه به اوکراین و همچنین خروج خانواده دیپمامات‌ها از این کشور باعث ترس و وحشت عمومی میان شهروندان اوکراینی شده است.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که نشست فردای سازمان ملل درباره ماجراهای اوکراین و تلاش برای ممانعت از وقوع جنگ است.

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی می‌کند روسیه طی یک ماه آینده به اوکراین حمله کند.

عرب نیوز

حمایت دروگبا از مسابقات فرمول E در عربستان

بعد از برگزاری مسابقات فرمول یک در عربستان، حالا این کشور برگزارکننده مسابقات فرمول E یا همان مسابقه خودروهای برقی شده است.

شهر درعیه در شمال غرب ریاض میزبان این مسابقات بین‌المللی است. دیدیه دروگبا، بازیکن سابق چلسی و تیم ملی فوتبال ساحل عاج هم برای حمایت از این مسابقات راهی عربستان شده است.

او معتقد است خودورهای برقی برای محافظت از محیط زیست و در نهایت حفظ زمینی که در آن زندگی می‌کنیم لازم است.

گاردین

چرا قیمت مواد غذایی در حال افزایش است؟

تورم ۴/۸درصدی قیمت مواد غذایی ضروری مثل گوشت و ماکارونی و لبنیات در انگلیس باعث نگرانی شهروندان این کشور شده است.

گاردین در بررسی‌های خود متوجه شده مثلا واردات گندم کانادا به انگلیس به دلیل خشکسالی کم و در نهایت باعث افزایش قیمت و تورم شده است. یا درباره قیمت شیر به این نتیجه رسیده است که افزایش قیمت انرژی، ماشین‌آلات و مواد غذایی برای گاو‌ها در گاوداری‌ها باعث شده تا قیمت محصول نهایی که انواع لبنیات باشند، با افزایش محسوسی رو‌به رو شود.

در گزارش گاردین موضوع پاندمی و تعطیلی برخی کارگاه‌های تولیدی و تجمع محصولات در مرزها و نبود نیروی کار برای ترخیص کالا هم به عنوان دلایل دیگر افزایش قیمت مواد غذایی ذکر شده است.

آرکانزاس دموکرات گزت

توزیع ناعادلانه ۱۰ میلیارد دوز واکسن در جهان

بررسی‌های مرکز داده‌های دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد تا امروز چیزی حدود ۱۰ میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر جهان توزیع شده است.

بر اساس این داده‌‌ها ۷۷درصد شهروندان کشورهای ثروتمند از واکسن کرونا برخوردار شده اند، اما در کشورهای فقیر این عدد حتی کمتر از ۱۰درصد است.

در کشورهای ثروتمند حرف از تزریق دوز چهارم به میان آمده، اما در کشورهای فقیر که شامل آفریقا و برخی مناطق آسیا می‌شود، جمعیت غالب هنوز دوز اول را هم نگرفته است.

تولید ۱۰ میلیارد دوز واکسن یک افتخار بزرگ علمی است، اما در نهایت شکست همبستگی جهان را نشان می‌دهد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها