|

درخواست ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهوری آمریکا:

تحریم‌ نفتکش‌های ایران را اجرا کنید

سناتور تندروی جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس به همراه ۹ سناتور جمهوری‌خواه دیگر، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستار اجرای «تحریم‌های اجباری» علیه نفت‌کش‌های ایران شدند.

تحریم‌ نفتکش‌های ایران را اجرا کنید

تام کاتن، سناتور تندروی جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس به همراه ۹ سناتور جمهوری‌خواه دیگر، طی نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستار اجرای «تحریم‌های اجباری» علیه نفت‌کش‌های ایران شدند.

این نامه علاوه بر تام کاتن به امضای «مارشا بلک‌برن» سناتور ایالت تنسی، «چاک گراسلی» سناتور آیوا، «تام تیلیس» سناتور کارولینای شمالی، «بیل هگرتی» از تنسی، «جونی ارنست» از آیوا، «تد کروز» از تگزاس، «جیمز لنکفورد» از اوکلاهما، «مایک براون» از ایندیانا و «جان کورنین از تگزاس» رسیده است.

این سناتورها با اعلام این‌که تعداد نفت‌کش‌های ایران در حال افزایش است، خواستار اجرای تحریم‌ها علیه این نفت‌کش‌ها شدند.

۱۰ قانون‌گذار آمریکا همچنین با انتقاد از رویکردهای دولت بایدن در قبال ایران، اعلام کرده‌اند که این دولت از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال گذشته، اقدامی علیه افزایش قابل توجه صادرات نفتی ایران نکرده است.

در این نامه آمده است که رویکردهای دولت آمریکا باید باعث شود مالکان این نفتکش‌ها و مشتری‌های آن‌ها در چین در اقدام‌های غیرقانونی‌ خود با مخاطره بیشتری رو‌به‌رو شوند.

در ادامه با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی آمده است: «فروش نفت ایران باعث تأمین منابع مالی برای این کشور شده و اهرم‌های مهم آمریکا در مقابل ایران را می‌گیرد. این مسأله همچنین به ایرانی‌ها جسارت داده مذاکرات وین را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه دهند».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها