|

مروری بر رسانه های انگلیسی زبان / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱

ما می‌دانیم جنگ با زندگی چه می‌کند

حضور خبرهای اوکراین در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی هر روز پررنگ‌تر از روز قبل می‌شود.

ما می‌دانیم جنگ با زندگی چه می‌کند

حضور خبرهای اوکراین در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی هر روز پررنگ‌تر از روز قبل می‌شود؛ خبرهایی که محتوایش هشدار درباره بروز جنگ غرب و روسیه در اوکراین است. علاوه بر این خبر استعفا و بازنشستگی قاضی استفن بریر ۸۳ ساله از حضور در دیوان عالی، سوژه مشترک روزنامه‌های آمریکایی است.

موضوع قابل توجه اینکه خبرهای کرونا امیکرون از صفحه اول روزنامه‌های انگلیس محو شده است. این روزنامه‌ها در حال حاضر مشغول بررسی وقایع دفتر نخست‌وزیری هستند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم از بارش برف سنگین در اردن، سوریه، اسرائیل و فلسطین متعجب شده اند و از تعطیلی مدارس در این مناطق خبر داده اند. از این گذشته خبرهایی درباره درگیری‌های مرزی میان نیروهای اردنی و قاچاقچیان مواد مخدر سوری در صفحه اول این روزنامه‌ها دیده می‌شود.

یو‌اس‌ای تودی

ما می‌دانیم جنگ با زندگی چه می‌کند

گزارشگر روزنامه یو‌اس‌ای تودی از اهالی خارکف ( شرق اوکراین)، در نزدیکی مرز روسیه گزارش می‌دهد؛ از مردمی که دیگر نمی‌خواهند جنگ را تجربه کنند، اما سایه سنگین جنگ را روی سرشان حس می‌کنند.

آنها جنگ جدایی لوهانسک از اوکراین و پیوستن به روسیه را در سال ۲۰۱۴ شاهد بوده اند. این مردم حتی نمی‌توانند سر خاک عزیزانشان به لوهانسک بروند. پس نگران شروع یک جنگ دیگر هستند.

آنها به خوبی می‌دانند جنگ با زندگی مردم چه می‌کند. آنها می‌گویند از فرار کردن و دویدن و از دست دادن خسته شده اند.

گاردین

تغییر تاریخچه المپین‌های سیاه‌پوست انگلیسی!

تا پیش از اینکه شان اینگل، نویسنده و محقق روزنامه گاردین اسناد و مدارک جدیدی‌ به‌دست بیاورد، انگلیسی‌ها فکر می‌کردند نخستین ورزشکار سیاه‌پوستی که موفق شده برای این کشور در المپیک به میدان برود، دونده دوی سرعت، هری ادوارد بوده است. او در المپیک ۱۹۲۰ آنتورپ دو مدال برنز به‌دست آورد.

اما مدارک و شواهد به‌دست آمده می‌گوید انگلیسی‌ها در المپیک ۱۹۰۸ لندن، از لوئیس بروس کشتی‌گیر سیاه‌پوست سنگین‌وزن استفاده کرده اند.

بروس علاوه بر اینکه کشتی‌گیر و ورزشکار بوده، در سمت راننده تراموا در خطوط ریلی کینگستون تیمز فعالیت می‌کرده است.

نشنال

۲۷ قاچاقچی مواد در مرز اردن کشته شدند

ارتش اردن می‌گوید ۲۷ قاچاقچی مواد را در مرز سوریه کشته است. در بیانیه ارتش اردن آمده این افراد مسلح بوده و قصد داشته اند وارد خاک اردن شوند.

یازده روز پیش گفته شد تعدادی از این قاچاقچیان طی عملیاتی در خاک سوریه، دو سرباز مرزی اردنی را کشته اند. این اتفاق باعث واکنش ارتش اردن شده است.

اردن مدعی است طی یک سال گذشته ترانزیت مواد مخدر از سوریه موسوم به کاپتاگون به این کشور و دیگر کشورهای عربی شدت گرفت است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها