|

مروری بر رسانه های عربی / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۵ جمادی الثانیه ۱۴۴۳

اولین کارخانه مونتاژ خودرو در عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الرایة قطر، البیان امارات،الیوم السابع و الخلیج اونلاین.

اولین کارخانه مونتاژ خودرو در عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الرایة قطر، البیان امارات،الیوم السابع و الخلیج اونلاین.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشى به افتتاح اولین کارخانه مونتاژ خودرو در عربستان ،پرداخته است.

البیان امارات:

تولید 100 میلیون گالن آب در روز در سه ماهه اول توسط آب شیرین کن امارات

عثمان آل علی، مدیر عامل شرکت آب و برق امارات، گفت: کارخانه آب شیرین کن الطویله، بزرگترین پروژه نمک‌زدایی با استفاده از فناوری اسمز معکوس در جهان است، این شرکت تولید اولیه خود را برای تأمین روزانه 100 میلیون گالن آب شیرین‌کن در طول سه ماهه اول 2022 آغاز خواهد کرد و در پایان سال به ظرفیت کامل تولید خود می رسد و تا 200 میلیون گالن آب در روز تولید خواهد کرد که موجب صرفه جویی آب مى شود.

مدیر عامل شرکت آب و برق امارات گفت: کارخانه آب شیرین کن الطویله 44 درصد بزرگتر از بزرگترین کارخانه آب شیرین کن اسمز معکوس کنونی در جهان برای نمک زدایی آب دریا است و این موضوع آن را به بزرگترین کارخانه در نوع خود در جهان تبدیل می کند.

عثمان آل علی افزود: این نیروگاه از نظر صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی بهترین نیروگاه در جهان است و به تامین نیاز آب برای بیش از 350000 خانه کمک می کند.

آل علی با اشاره به اینکه این اولین باری است که چنین فناوری در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد گفت: این ایستگاه شامل حدود 4 میلیون پنل خورشیدی است.

الرایة قطر:

مذاکرات سه‌جانبه قطر و ترکیه و طالبان درباره اداره فرودگاه بین‌المللی کابل

روز گذشته وزارت خارجه قطر اعلام کرد که دور تازه‌ای از مذاکرات سه‌جانبه قطر و ترکیه و طالبان درباره اداره فرودگاه بین‌المللی کابل در دوحه برگزار شده است.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه قطر بدون ذکر جزئیات، تأکید شده که در این دیدار بر «برخی مسائل اصلی درباره نحوه مدیریت و راه‌اندازی فرودگاه کابل» توافق شده است.

این بیانیه افزوده که دوره تازه‌ای از این مذاکرات هفته آینده برگزار خواهد شد.

الیوم السابع:

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره با حضور 1073 ناشر

پنجاه و سومین دور نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره با حضور 1073 ناشر مصری و عربی و بین‌المللی و 51 نماینده نشر آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که در سال گذشته به علت کرونا در موعد خود برگزار نشده بود، روز گذشته با حضور «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر مصر، و «ایناس عبدالدایم»، وزیر فرهنگ و شماری از مقامات مصری و سفرای خارجی رسما افتتاح شد و از امروز تا 7 فوریه میزبان بازدیدکنندگان است.

این دوره از نمایشگاه با شعار «هویت مصر، فرهنگ و پرسش از آینده» برگزار شده، و «یحیی حقی»، نویسنده فقید مصری در آن به‌عنوان چهره‌ امسال نمایشگاه انتخاب شده است.

مهمان افتخاری نمایشگاه نیز یونان است که برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای را برای این نمایشگاه تدارک دیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها