|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۶ ژانویه ۲۰۲۲

تحقیقات پلیس لندن از پارتی‌های نخست‌وزیری

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از جمله روزنامه‌های اماراتی سرگرم سفر پادشاه بحرین به کشورشان و دیدارهای او هستند. در کنارش حواشی حملات پهپادی حوثی‌ها به امارات را دنبال می‌کنند.

تحقیقات پلیس لندن از پارتی‌های نخست‌وزیری

موضوع اوکراین و امیکرون همچنان سوژه‌های غالب در صفحه اول روزنامه‌های جهان هستند. در کنار این موضوعات، خبرهای مربوط به رسوایی‌های نخست‌وزیر انگلیس هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود. جای پای جانسون در ساختمان شماره ۱۰ بیش از آن چیزی که فکر می‌کنیم سست شده است. محافظه‌کاران انگلیس از این اتفاقات عصبانی و نگران هستند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از جمله روزنامه‌های اماراتی سرگرم سفر پادشاه بحرین به کشورشان و دیدارهای او هستند. در کنارش حواشی حملات پهپادی حوثی‌ها به امارات را دنبال می‌کنند. روزنامه‌های سعودی هم به سفر نخست‌وزیر تایلند به ریاض پرداخته اند. آنها پروژه قراردادن نام حوثی‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی را هم دنبال می‌کنند.

یواس‌ای تودی

بی‌اعتمادی به تست‌های خانگی کرونا

نظرسنجی‌های صورت گرفته در میان جامعه بزرگسالان آمریکا نشان می‌دهد بخش بزرگی از آنها به تست‌های خانگی کووید ۱۹ اعتماد ندارند و معتقدند این ابزارها نتایج درستی نشان نمی‌دهند.

جمعیت مورد بررسی به تست‌های PCR بیشتر از تست‌های آنتی‌ژن سریع اعتماد دارند.

نکته قابل ملاحظه دیگر اینکه آنها فکر می‌کنند تستی که به‌دست کارکنان مراکز بهداشت تهیه می‌شود، درست‌تر از تستی است که هر فرد از خودش می‌گیرد.

نشنال

صندوق بین‌المللی پول از کاهش رشد خبر می‌دهد

آنچه صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد جهانی برای امسال پیش‌بینی می‌کند چیزی حدود ۴/۴ درصد است.

این عدد برای سال ۲۰۲۱، ۵/۹درصد بوده است. به نظر می‌رسد ادامه چالش‌ها در اقتصاد جهانی باعث کاهش رشد شده است.

چالش‌هایی مثل اوج گرفتن کرونا امیکرون در جهان و اختلال در چرخه تامین انرژی و در نتیجه افزایش تورم باعث شده صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کند رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد.

گاردین

تحقیقات پلیس لندن درباره پارتی‌های نخست‌وزیری

شمار مراسم برگزار شده در دوران قرنطینه در ساختمان نخست‌وزیری انگلیس به‌قدری شده که پلیس دست به‌کار شود و پرونده را بررسی کند.

خانم کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن می‌گوید تحقیقات تا زمانی که تعداد دقیق میهمانی‌های برگزار شده در دوران قرنطینه در ساختمان نخست‌وزیری روشن شود، ادامه دارد.

ابتدا حرف از برگزاری پیتزا پارتی و مراسم دورهمی بود، اما حالا گزارش‌هایی از برگزاری جشن‌ تولد برای نخست‌وزیر در دپارتمان آموزش کابینه و دورهمی‌های دیگر هم به‌دست پلیس و ناظران رسیده است.

عرب نیوز

روابط دیپلماتیک عربستان و تایلند کامل می‌شود

سفر نخست‌وزیر تایلند به ریاض و دیدار با شاهزاده بن سلمان و دیگر اعضای کابینه سعودی دستاوردهایی برای طرفین داشته است.

کامل شدن روابط دیپلماتیک دو کشور با تبادل سفیر و همچنین برقراری پروازهای مستقیم میان عربستان و تایلند از جمله این دستاوردها است.

همکاری‌های اقتصادی و تقویت روابط دوستانه میان دو ملت هم از دیگر توافقات میان طرفین بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها