|

روسیه: بریتانیا به انتشار اراجیف درمورد اوکراین پایان دهد

وزارت خارجه روسیه در توییتی اعلام کرد: از وزارت خارجه بریتانیا می‌خواهیم که به انتشار اراجیف در باره مسأله اوکراین پایان دهد.

روسیه: بریتانیا به انتشار اراجیف درمورد اوکراین پایان دهد

وزارت خارجه روسیه اتهام‌های مقام‌های لندن مبنی بر تلاش مسکو برای انتصاب یک رهبر دست‌نشانده در اوکراین را تکذیب کرده و این اظهارات را حاوی «اطلاعات گمراه‌کننده» دانست.

این وزارتخانه در توییتی اعلام کرد: «اطلاعات گمراه‌کننده‌ای که توسط وزارت خارجه بریتانیا منتشر شده است، نشان‌ می‌دهد که این اعضای ناتو به رهبری کشورهای آنگلوساکسون هستند که باعث تشدید تنش‌ها بر سر مسأله اوکراین می‌شوند».

در ادامه آمده است: «از وزارت خارجه بریتانیا می‌خواهیم که به انتشار این اراجیف پایان دهد.»

پیش از این، وزارت خارجه انگلیس بدون ارائه هیچ‌گونه سند و شواهدی، روسیه را به تلاش برای انتصاب یک رهبر دست‌نشانده در اوکراین متهم کرد.

این وزارتخانه مدعی شد که اطلاعاتی در دست دارد که افسران امنیتی روسیه با «یوهان مورایف» نماینده سابق پارلمان اوکراین و از سیاستمداران حامی روسیه، به عنوان کاندیدای بالقوه رهبری اوکراین تماس گرفته‌اند.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری در این‌باره نوشت: «لندن طرح توطئه کرملین برای انتصاب یک مهره هوادار روسیه به عنوان رهبری اوکراین را تحمل نخواهد کرد. کرملین می‌داند که تهاجم نظامی، یک اشتباه استراتژیک بزرگ خواهد بود و بریتانیا و هم‌پیمانان آن، هزینه سنگینی را به روسیه تحمیل خواهند کرد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها