|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۲۸ دی ۱۴۰۰/ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

ارسال ضدتانک‌های انگلیسی برای اوکراین

وقایع مرزهای شرقی اوکراین به صفحه اول روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی راه پیدا کرده است. انگلیسی ‌ها از ارسال تجهیزات نظامی سبک مثل ضد تانک به اوکراین خبر می‌دهند و ترکیه و اعضای ناتو هم پیش از این اقداماتی انجام داده اند.

ارسال ضدتانک‌های انگلیسی برای اوکراین

وقایع مرزهای شرقی اوکراین به صفحه اول روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی راه پیدا کرده است. انگلیسی ‌ها از ارسال تجهیزات نظامی سبک مثل ضد تانک به اوکراین خبر می‌دهند و ترکیه و اعضای ناتو هم پیش از این اقداماتی انجام داده اند. با این حساب به نظر می‌رسد تنش میان غرب و روسیه در ماجرای اوکراین بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای درگیر انفجارهای امارات هستند و در کنار آن همچنان اخبار سودان را هم پوشش می‌دهند. ماجراهای نواک جوکوویچ هم همچنان در این روزنامه‌ها پیگیری می شود. روزنامه‌های چینی بیشتر از قبل به اخبار کرونایی می‌پردازند و از افزایش تعداد مبتلاها خبر می‌دهند.

گاردین

ارسال ضدتانک‌های انگلیسی برای اوکراین

وزیر دفاع انگلیس می‌گوید در واکنش به رفتارهای تهدید آمیز روسیه در اوکراین، ارسال تجهیزات ضد تانک سبُک بریتانیا را به اوکراین آغاز کرده است.

صف‌آرایی روسیه و غرب در اوکراین هر روز جدی‌تر از روز قبل می‌شود. پوتین نه تنها ۱۰۰هزار سرباز روسی را در مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده که از نیروهای بلاروسی در شمال این کشور هم کمک گرفته است. این اتفاقات باعث شده بریتانیا تجهیزات دفاعی مورد نظر اوکراین را تامین کند.

پیش از این ترکیه هم پهپادهای TB2 ضد تانک‌ خود را به اوکراین فروخته است؛ معامله‌ای که سر و صدای پوتین را درآورد و‌ آن را قرارداد تسلیحاتی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

نشنال

نوله رولان‌گاروس را هم از دست می‌دهد؟

دردسرهای امتناع نواک جوکوویچ از تزریق واکسن کرونا ممکن است باعث از دست رفتن شانس حضور او در مسابقات تنیس آزاد فرانسه شود همانطور که باعث اخراج او از استرالیا و از دست رفتن نخستین گرند اسلم فصل شد.

به تازگی پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرده که طبق آن حضور افراد چه ورزشکار و کادر ورزشی و چه هوادار بدون ارائه کارت واکسن در اماکن ورزشی ممنوع خواهد شد. هرچند هنوز این قانون ابلاغ نشده، اما وزارت ورزش فرانسه اعلام کرده این قانون برای همه یکسان است و هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود.

مسابقات رولان گاروس یا همان آزاد فرانسه در ماه می برگزار خواهد شد. شاید تا آن موقع اتفاقات جدیدتری بیفتد و به کل ماجرای ویروس کرونا تمام شود،‌ اما تا آن موقع احتمال از دست رفتن یک گرند اسلم دیگر برای مرد شماره یک تنیس جهان وجود دارد.

یواس‌ای تودی

تحقق « رویا » سخت‌تر می‌شود

«رویا» در تیتر و گزارش روزنامه یواس‌ای تودی به آن جمله مشهور و تاریخی مارتین لوترکینگ اشاره دارد: « من رویایی دارم »؛ رویای برابری سفیدها و سیا‌‌ه‌ها و رفع تبعیض نژادی. اما چرا این رویا سالها بعد از پیروزی‌های قابل ملاحظه جمعیت رنگین‌پوستان آمریکایی مبهم‌تر می‌شود؟

روزنامه یواس‌ای تودی آمریکا به نظرسنجی و نموداری استناد می‌‌کند که بیانگر میزان اعتقاد شهروندان آمریکایی به برابری شانس سفید و سیاه در اشتغال به کار است. این نمودار نشان می‌دهد میزان باورمندی آمریکایی‌ها به حاکمیت اصل برابری به کمترین حد خود از دهه ۱۹۶۰ تا امروز رسیده است.

در واقع این نمودار می‌گوید شهروندان آمریکایی فکر می‌کنند در شرایط برابر اشتغال به کار، سیاه‌پوستان نسبت به سفیدپوستان از شانس کمتری برخوردار هستند.

عرب نیوز

میزبانی سوپرجام اسپانیا و ارتقای فوتبال عربستان

مقامات سعودی برای ارتقای فوتبال عربستان سالها پیش تصمیم گرفته اند با فدراسیون اسپانیا همکاری کنند. طبق قرارداد سعودی و لالیگا، تا سال 2029 عربستان میزبان سوپرجام اسپانیا خواهد بود.

رئیس فدراسیون اسپانیا می‌گوید بر اساس این قرارداد بازیکنان، مربیان، داوران، مدیران و در نهایت فوتبال عربستان از دانش فنی اسپانیا در این زمینه استفاده می‌برند و سعی می‌کنند مربیان و بازیکنان بومی سطح بالایی تربیت کنند.

برنامه حضور بازیکنان عربستانی در کمپ‌های تمرینی اسپانیا هم که مدتی است اجرا می‌شود و نتیجه‌اش حضور دو بازیکن در تیم ملی فوتبال امروز عربستان است.

ارتقای فوتبال زنان عربستان هم بخشی از توافق و تعامل میان فدراسیون سعودی و اسپانیا است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها