|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۲۷ دی ۱۴۰۰/ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱

حمله به BBC برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری

بارش سنگین برف در برخی ایالتهای آمریکایی سوژه صفحه اول اغلب روزنامه‌های آمریکایی است. همچنین اینکه کمبود تخت بیمارستانی و افزایش موارد ابتلا به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در این رسانه‌ها تبدیل شده است.

حمله به BBC برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری

بارش سنگین برف در برخی ایالتهای آمریکایی سوژه صفحه اول اغلب روزنامه‌های آمریکایی است. همچنین اینکه کمبود تخت بیمارستانی و افزایش موارد ابتلا به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در این رسانه‌ها تبدیل شده است.

روزنامه‌‌های انگلیس هم درگیر عملیات گوشت قرمز نخست‌وزیر هستند و گمانه‌زنی می‌کنند سرانجام اجرای دستورالعمل‌های پوپولیستی جانسون چه خواهد بود. آنها همچنین دستور اخراج نواک جوکوویچ از استرالیا و برگزاری نخستین گرند اسلم فصل بدون نوله را بررسی کرده اند.

رسانه‌های خاورمیانه‌ای علاوه بر ماجراهای سودان، یمن، اردن، ایران، درگیر مسائل داخلی عربستان و امارات هستند. غیبت خبرهای کرونایی در صفحه اول این روزنامه‌ها به چشم می‌آید.

در عوض این روزها امیکرون و پاندمی به خبر مهم روزنامه‌های چینی تبدیل شده است.

گاردین

حمله به BBC برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری

عملیات گوشت قرمز نام مجموعه‌ای از برنامه‌هاست که نخست‌وزیر انگلیس در دستور کار خود قرار می‌دهد بلکه بتواند جایگاه متزلزل و ضعیف خود را حفظ کند.

بخشی از این برنامه، لغو مجوز بی‌بی‌سی‌ بعد از سال ۲۰۲۷ و مسدودکردن بودجه دو سال آینده این بنگاه خبری است. اینطور به نظر می‌رسد گزارش‌ درباره نقض قوانین قرنطینه در دوران پاندمی و همچنین دروغگویی درباره آن جایگاه بوریس‌ جانسون را در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت متزلزل و ناپایدار کرده است.

اتفاقی که باعث عذرخواهی جانسون شد، اما او را وادار کرده تا عملیات گوشت قرمز را ترتیب بدهد و به‌شکلی با رسانه‌ها و راس آن با بی‌بی‌سی تسویه حساب کند.

نشنال

بازگشت مهاجران عراقی‌ از بلاروس

حدود ۴هزار شهروند عراقی که قصد داشتند راهی اروپای غربی شوند، به عراق بازگشتند.

آنها مدت‌ها در مرزهای لتونی، بلاروس و لهستان و لیتوانی سرگردان و بلاتکلیف بودند و دست آخر به اروپای غربی نرسیدند.

وزارت خارجه عراق بازگشت این افراد را تایید و از همکاری وزارت خارجه لیتوانی تشکر کرده و گفته همچنان تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی از عراق در مرزهای لهستان و بلاروس سرگردان هستند و در شرایط سخت به سر می‌برند.

فواد حسین حرفی درباره تعداد شهروندان عراقی باقی‌مانده در مرزهای لهستان و بلاروس و … چیزی نگفته است. علاوه بر عراقی‌ها، مهاجرانی از افغانستان و سوریه هم در این مرزها سرگردان هستند.

یواس‌ای تودی

کمبود تخت بیمارستانی و کادر درمان

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایالت‌های آمریکا اوج گرفته است. این اتفاق باعث افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها شده است. موضوع دیگر اینکه بسیاری از اعضای کادر درمان هم گرفتار ویروس کرونا شده اند. آنها در محل کار خود حاضر نیستند.

همه اینها در کنار هم باعث شده بحران بیمارستانی برای بیماران غیرکووید ۱۹ آمریکا ایجاد شود. در واقع بیماران غیر کووید ۱۹ برای پذیرش در بیمارستان و بستری و درمان باید در صف انتظار بمانند.

گزارش‌های منتشر شده می‌گوید تعداد زیادی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ کسانی هستند که هنوز واکسن نزده اند. این افراد اغلب تخت‌ها و آمبولانس‌ها و خدمات را به خود اختصاص داده اند و باعث بحران بیمارستانی شده اند.

عرب نیوز

جامعه پزشکی سودان علیه جریان کودتا

ماجراهای سودان همچنان ادامه دارد. این‌بار نوبت پزشکان و کادر درمان این کشور است که در خیابان‌های خارطوم علیه نیروهای امنیتی و برخوردهای خشونت‌‌آمیزشان اعتراض کنند و به جمع معترضان به جریان کودتا بپیوندند.

پزشکان و کادر درمان می‌گویند در جریان اعتراض‌های خیابانی سودانی‌ها نیروهای امنیتی این کشور به ۱۱ مرکز درمانی و بهداشتی حمله کرده اند و خساراتی به بار آورده اند. سازمان بهداشت جهانی این ادعا را تایید کرده است.

سودان پس از کودتا و استعفای حمدوک، هنوز به آرامش نرسیده است.

چاینا دیلی

استراتژی تست کووید ۱۹ کارآمد است

چینی‌ها به این نتیجه رسیده اند برای کنترل سفت و سخت شیوع ویروس کرونا بهترین راه‌کار، تست‌ کووید ۱۹ و شناسایی افراد مبتلا و ناقل است.

به همین دلیل است که کارمندان مراکز بهداشتی خیابان به خیابان و محله به محله شهروندان را دعوت می‌کنند به مراکز خاص مراجعه کنند و تست کووید ۱۹ بدهند.

برخی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت چین مثل پکن و شانگهای گرفتار شیوع کرونا سویه امیکرون شده اند و این اتفاق زنگ خطر را به صدا درآورده است.

قرنطینه و تست کووید ۱۹ در این دو سال از راه‌کارهای چینی‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها