|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱

عملیات پرچم دروغین روسیه در اوکراین

تنش‌های دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک روسیه و غرب در کنار اخبار کرونایی مهمترین مسائلی هستند که در صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته اند.

عملیات پرچم دروغین روسیه در اوکراین

تنش‌های دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک روسیه و غرب در کنار اخبار کرونایی مهمترین مسائلی هستند که در صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته اند. آمریکایی‌ها می‌گویند روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد و برای تحقق این منظور دنبال بهانه است. غرب و روسیه چند روزی را به مذاکره و گفت‌وگو گذرانده اند، اما نتیجه نگرفته اند.

روزنامه‌های چاپ انگلیس، همچنان درگیر حواشی قانون‌شکنی کابینه در دوران قرنطینه هستند. گرچه نخست‌وزیر بابت اتفاقات پارسال عذرخواهی کرده، اما ماجرا هنوز تمام نشده است. همچنین ماجراهای نواک جوکوویچ در استرالیا سوژه این روزنامه‌ها است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به درگیری‌های یمن اشاره می‌کنند و به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین که از روز دوشنبه از سرگرفته می‌شود.

واشنگتن پست

عملیات پرچم دروغین روسیه در اوکراین

یکی از مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن نامش ادعا کرده روسیه دنبال بهانه می‌گردد تا به اوکراین حمله کند.

این مقام مدعی است روسیه با روش عملیات « پرچم دروغین » سعی می‌کند اقدامات حمله به اوکراین را مهیا کند. عملیات پرچم دروغین به روشی گفته می‌شود که در آن یکی از طرفین جنگ با لباس و پرچمی که به آنها متعلق نیست، به نیروهای غیرنظامی و یا نیروهای خودی حمله می‌کنند تا طرف دیگر را بدنام و بهانه برای شروع حمله را جور کنند. آمریکا مدعی است روسیه در حال آماده شدن برای اجرای این عملیات در اوکراین است.

عرب نیوز

بی‌اعتنایی حوثی‌ها به درخواست سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل از حوثی‌های یمن خواسته کشتی « روابی » و خدمه آن را هر چه سریعتر آزاد کنند. اما حوثی‌ها همچنان سر حرف خود مانده اند و تا امروز به این خواسته سازمان ملل بی‌اعتنایی کرده اند.

حوثی‌های یمن چندی پیش کشتی اماراتی روابی را در دریای سرخ، در مسیر حدیده متوقف کردند به این بهانه که کشتی حامل سلاح و تجهیزات جنگی است. آنها ۱۱ خدمه کشتی را هم به بندر سلیف انتقال دادند.

گروه‌های ائتلاف و سازمان ملل می‌گویند این کشتی حامل تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و در مسیر بندر جیزان عربستان بوده است.

توقیف این کشتی باعث افزایش درگیری‌ها در یمن شده است.

آرکانزاس دموکرات گزت

توصیه آمریکا به استفاده از ماسک‌های N95

این روزها توصیه به استفاده از ماسک در ایالات متحده افزایش یافته است. افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا و آمار افراد بستری در بیمارستان‌ها باعث شده مقامات آمریکایی بیش از پیش از شهروندان بخواهند استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

نکته جالب اینکه این مقامات از شهروندان خواسته اند از ماسک‌های N95 و یا KN95 که هوا را فیلتر می‌کنند، استفاده کنند. آنها می‌گویند کارمندان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از این ماسک‌ها استفاده کرده و بیشتر از ماسک‌های ساده از شر ویروس در امان بوده اند.

همچنین مقامات آمریکایی اعلام کرده اند تست‌های کووید ۱۹ فوری بیش از پیش تهیه شده است و دسترسی آنلاین به آنها سریعتر از قبل خواهد بود.

گاردین

برباد رفتن رویاهای استرالیایی نوله

تنها یک روز مانده تا شروع مسابقات تنیس آزاد استرالیا و این در حالی است که مرد شماره یک تنیس جهان باید چمدانش را ببندد و به کشورش بازگردد.

برای بار دوم ویزای مرد شماره یک تنیس جهان برای حضور در استرالیا و شرکت در نخستین گرند اسلم فصل لغو شد. دادگاه این رای را تایید کرد. جوکوویچ می‌خواست برای دهمین بار تاج قهرمانی در اوپن استرالیا را روی سر بگذارد. اما حالا این رویا رنگ باخته است.

امتناع نواک جوکوویچ از تزریق واکسن کرونا، پنهان کردن برخی حقایق مربوط به ابتلا به کووید ۱۹ و مسائلی از این دست باعث شده ماجراهای او در استرالیا بیشتر از آنکه بار حقوقی پیدا کند، به امری اخلاقی تبدیل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها