|

دانشگاه‌های آمریکا برای ترم زمستانی مجازی شد

برخی دانشگاهها در آمریکا هشدار می دهند اگر موج جدید ویروس کرونا فروکش نکند، کلاس های مجازی برای مدت طولانی تری ادامه خواهد یافت.

دانشگاه‌های آمریکا برای ترم زمستانی مجازی شد
افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون در سراسر آمریکا، دانشگاه‌های این کشور برای ترم زمستانی مجازی کرد.
برخی دانشگاهها هشدار می دهند اگر موج جدید ویروس کرونا فروکش نکند، کلاس های مجازی برای مدت طولانی تری ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز شنبه به وقت محلی گزارش داد دانشگاه هاروارد به دنبال برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین در طول سه هفته اول سال جدید میلادی بوده و اعلام کرده است اگر شرایط مساعد باشد، کلاس های حضوری در اواخر ماه ژانویه برگزار خواهند شد.

دانشگاه شیکاگو شروع دوره جدید خود را به تاخیر انداخته و قصد دارد دو هفته اول ترم زمستانی سال جدید را به صورت آنلاین برگزار کند. برخی دیگر از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ایالتی میشیگان، دانشجویان را به دانشگاه فراخوانده اند اما کلاس ها را به صورت مجازی برگزار می کنند.

بسیاری از دانشگاه ها امیدوارند که ظرف یک یا دو هفته، آمریکا از موج کنونی کرونا ناشی از سویه بسیار مسری اومیکرون عبور کند. با این حال، افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا عدم قطعیت زیادی برای آغاز حضور در دانشگاه ها ایجاد کرده است.

برای برخی از دانشجویان، برگزاری کلاس های از راه دور در حال تبدیل شدن به امری عادی است. بسیاری از دانشگاه ها در آمریکا و سراسر جهان سال گذشته از شیوه آموزش مجازی برای برگزاری کلاس های خود استفاده کردند اما برخی نگرانند که بازگشت به کلاس های مجازی ممکن است بیش از یک یا دو هفته طول بکشد.

دکتر لین گلدمن رئیس دانشگاه بهداشت عمومی جورج واشنگتن گفت: سویه اومیکرون در زمان بدی یعنی دو هفته آخر ترم پاییز گسترش یافت. اکنون زمان زیادی برای آماده شدن برای ترم بهار وجود ندارد.

این دانشگاه در میان بسیاری از مراکز آموزشی آمریکا قرار داشت که در روزهای قبل از تعطیلات زمستانی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بود. این دانشگاه به طور متوسط بیش از ۸۰ مورد ابتلا به کرونا در طول امتحانات نهایی به ثبت رساند. اگرچه موارد اخیر ابتلا به کرونا در این دانشگاه علائم خفیفی داشتند، تقریبا همه عفونت های جدید در میان دانشجویانی بودند که حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

برخی دیگر از دانشگاهها در آمریکا ترم جدید را بدون ارائه کلاس های از راه دور به تاخیر انداخته اند. دانشگاه سیراکیوز ترم تحصیلی خود را یک هفته به عقب انداخته است.

تعدادی دیگر از دانشگاهها به برگزاری کلاس های حضوری ادامه می دهند و می گویند که با ماسک زدن و واکسناسیون کامل به همراه دز سوم، خطرات سلامتی ناشی از ویروس کرونا کاهش می یابد.

در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون که تزریق دز سوم کرونا را برای حضور در کلاس ها اجباری کرده است، دانشجویان طبق برنامه به کلاس های خود خواهند رفت. مقامات این دانشگاه گفتند که تمرکز کنونی جلوگیری از بیماری های جدید یا بستری شدن دانشجویان است.

ایالت های آمریکا اکنون شاهد بالاترین تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی هستند. برخی از فرمانداران آمریکایی از گارد ملی آمریکا کمک خواسته اند.

دفتر فرمانداری نیویورک اعلام کرد که روز پنجشنبه بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس در نیویورک به ثبت رسیده است. این یک رکورد تازه در ابتلا به کرونا در نیویورک است.

همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در نیویورک به ۸ هزار نفر رسیده است که افزایش ۸ درصدی نسبت به روز قبل است. نرخ بستری از روز دوشنبه در نیویورک حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

موج جدید سویه اومیکرون کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش بوده و موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان را به سطوح بی سابقه ای رسانده و زندگی روزمره را دوباره تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هفته ها برای عبور از این موج زمان نیاز است.آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به شبکه سی ان بی سی گفت که با توجه به وسعت آمریکا و تنوع واکسینه شده ها و واکسینه نشده ها احتمالاً بیش از چند هفته یا تا پایان ژانویه تا رسیدن به اوج شیوع کرونا زمان نیاز خواهد داشت.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، تقریباً ۶۲ درصد از جمعیت آمریکا کاملاً واکسینه شده اند. در همین حال حدود ۳۳ درصد از بزرگسالان کاملا واکسینه شده دز سوم خود را دریافت کرده اند که به گفته کارشناسان برای محافظت در برابر بیماری های شدید ناشی از سویه های مختلف بسیار مهم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها