|

لغو ۱۹۰۰ پرواز در آستانه کریسمس با شیوع اُمیکرون

هزاران مسافر از سراسر دنیا در آستانه تعطیلات کریسمس، به دلیل افزایش موارد مبتلا به سویه جهش‌یافته اُمیکرون، پیامی را مبنی بر لغو پرواز خود دریافت کردند.

لغو ۱۹۰۰ پرواز در آستانه کریسمس با شیوع اُمیکرون

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که شرکت‌های هواپیمایی سراسر جهان، روز گذشته (جمعه) بیش از هزار و ۹۰۰ پرواز را به دلیل شیوع سویه اُمیکرون و کمبود خدمه لغو کردند.

در این گزارش آمده است که به دلیل افزایش موارد مبتلا به سویه جهش‌یافته اُمیکرون، هزاران مسافر از سراسر دنیا در آستانه تعطیلات کریسمس، پیامی را مبنی بر لغو پرواز خود دریافت کردند.

هواپیمایی یونایتد ایرلاینز، یکی از بزرگترین خطوط هوایی آمریکا، که قرار بود حداقل ۱۵۰ پرواز را روز گذشته انجام دهد، اضافه بر ۴۴ پرواز دیگر که قرار بود روز شنبه انجام بشود، لغو کرد. سایر خطوط هوایی آمریکا از جمله دلتا، جت بلو و آلیگانت ایر نیز به دلیل شیوع سویه اُمیکرون پرواز‌های خود را لغو کردند.

یونایتد ایرلاینز درباره دلیل لغو پرواز‌های خود توضیح داد: «ترس از تأثیر مستقیم سویه اُمیکرون بر خدمه پروازی و مسافران ما منجر شد تا ما اقدام به لغو پرواز‌ها کنیم. زیرا خدمه ما با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده و این مانع از ادامه وظیفه آن‌ها می‌شود.»

از طرفی دیگر در استرالیا نیز ده‌ها پرواز در فرودگاه‌های شهر‌های بزرگ سیدنی و ملبورن به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین سطح خود از آغاز همه‌گیری در این کشور، لغو شد.

طبق داده‌های وبسایت ردیابی پرواز «Flight Aware»، تعداد پرواز‌های لغو شده تا صبح جمعه به بیش از هزار و ۹۰۰ پرواز افزایش یافت.

لغو پرواز‌ها باعث ایجاد اختلال در تعطیلات کریسمس تعداد زیادی از مردم جهان شده است. سویه اُمیکرون با سرعت در حال گسترش است و اکنون بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا را در آمریکا تشکیل می‌دهد.

اکنون بسیاری از صنایع و شبکه‌های حمل‌و‌نقل با کمبود کارکنان دست‌وپنجه نرم می‌کنند چراکه در شرایط همه‌گیری فعلی، بسیاری از کارکنان خود را ایزوله کرده‌اند.

روز گذشته (جمعه) در انگلیس ۱۲۲ هزار و ۱۸۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است و این سومین روز متوالی است که انگلیس در تعداد مبتلایان روزنانه خود رکورد می‌زند. در فرانسه نیز در یک روز بیش از ۹۱ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد.

آمریکا همچنان با بیش از ۵۲ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۴ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۲ میلیون نفر، انگلیس با بیش از ۱۱ میلیون نفر، روسیه با بیش ۱۰ میلیون نفر‌، ترکیه با بیش از ۹ میلیون نفر و فرانسه با بیش از ۸ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها