|

شهروند آمریکایی به دلیل تجارت با ایران جریمه شد

یک شهروند آمریکایی به بهانه خرید کلینکر سیمان از یک شرکت ایرانی و فروش آن در کشور ثالث، ۱۳۳ هزار دلار جریمه شد.

شهروند آمریکایی به دلیل تجارت با ایران جریمه شد

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک شهروند این کشور را به بهانه خرید کلینکر سیمان از یک شرکت ایرانی و فروش آن در کشور ثالث، ۱۳۳ هزار دلار جریمه کرد.

آمریکا که برای پیشبرد اهداف سیاسی خود همواره از ابزارهای قهرآمیز یکجانبه همچون تحریم ها بهره می برد، به رغم ادعای در پیش گرفتن رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، همچنان سیاست های شکست خورده فشار حداکثری را دنبال می کند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی(اوفک) وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه ۲۰۱۹ چارچوب برنامه پیروی از تحریم ها را منتشر و اعلام کرده است که قصد دارد تعقیب قضایی افرادی که تحریم ها را نقض می کنند، افزایش دهد.

اوفک تاکنون علیه دو نفر به بهانه نقض تحریم های آمریکا پرونده تشکیل داده است و هفته گذشته سومین پرونده خود را علیه یک فرد دیگر به بهانه نقض تحریم ها ی ضد ایرانی تشکیل داد.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا، آخرین مورد شامل معاملات ممنوعه با ایران در رابطه با تجارت کلینکر سیمان است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که شهروند آمریکا طی ماه های فوریه و مارس ۲۰۱۶، چهار پرداخت از سوی یک شرکت کلینکر سیمان با منشاء ایرانی را در آمریکا پذیرفته است. این شخص از طرف شرکت ایرانی پول دریافت کرده و کلینکر سیمان ایرانی را به شرکت دیگری جهت استفاده در پروژه ای در کشور ثالث فروخته است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرده است این فرد آمریکایی مجموعا چهار پرداخت از این شرکت دریافت کرده و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ دلار به حساب شخصی او واریز شده است.

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری، این فرد همچنین با کمک یکی از اعضای خانواده خود که در این شرکت سیمان مشغول به کار بوده، فروش سیمان به کشور ثالث را فراهم کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها