|

خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عین‌الاسد

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق گفت: خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه «عین الاسد» کامل شده و صرفا نیرو‌های مستشاری باقی مانده‌اند.

خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عین‌الاسد

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق از خروج نیرو‌های رزمی ارتش آمریکا از پایگاه «عین الاسد» در غرب این کشور خبر داد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه «عین الاسد» کامل شده و صرفا نیرو‌های مستشاری باقی مانده‌اند.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در روز‌های آتی یک هیأت امنیتی عراقی نیز وارد پایگاه «الحریر» واقع در استان اربیل در شمال شرق عراق خواهد شد تا خروج نیرو‌های آمریکایی از این پایگاه را مشایعت کند.

الخفاجی تأکید کرد که اعلام رسمی خروج نیرو‌های رزمی آمریکایی از عراق در تاریخ ۳۱ دسامبر (دهم دی ماه) صورت خواهد گرفت.

یحیی رسول سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق نیز روز شنبه خبر داده بود که پایگاه عین الاسد در استان الانبار که تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی قرار داشت، به کنترل ارتش عراق درآمده است. او گفت پایگاه صرفا مستشارانی هستند که برای ارائه حمایت‌های لجستیک و افزایش توان ارتش عراق در آن حضور دارند.

به گفته وی بسیاری از مکان‌ها در پایگاه، به صورت کامل از نیرو‌های خارجی تخلیه شده است و از برخی مقر‌ها برای رساندن تجهیزات لجستیکی به نیرو‌های عراقی استفاده می‌شود، از جمله سلاح، خودرو و تجهیزاتی که برای انجام مأموریت به نیرو‌های عراقی کمک می‌کند.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها