|

تایید 12 هزار ابتلا به امیکرون در انگلیس

آخرین داده های سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس نشان می دهد که تعداد موارد تایید شده مبتلا به سویه اومیکرون در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

تایید 12 هزار ابتلا به امیکرون در انگلیس

خبرگزاری رویترز با اشاره به انتشار سریع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس نوشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ هزار نفر مبتلای دیگر به اومیکرون در این کشور شناسایی شده و تاکنون مرگ ۱۲ نفر هم در اثر ابتلا به این سویه تائید شده است.

آخرین داده های سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس نشان می دهد که تعداد موارد تایید شده مبتلا به سویه اومیکرون در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش یافته و به این ترتیب شمار کلی مبتلایان به این سویه به ۳۷ هزار و ۱۰۱ نفر رسیده است. داده های جدید نشان می دهد در حالیکه تاکنون ۱۰۴ نفر مشکوک به ابتلا به سویه اومیکرون در بیمارستان های انگلیس بستری شده اند، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این سویه ۱۲ نفر گزارش شده است.

در حالیکه کارشناسان امور بهداشت خواستار اقدامات جدی برای جلوگیری از گسترش این سویه جدید شده اند، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت دولت این کشور امروز گفت که اومیکرون ۶۰ درصد مبتلایان در انگلیس و ۸۰ درصد را تنها در شهر لندن تشکیل می دهد.

این در حالی است که پیش از این مقامات بهداشتی انگلیس اعتراف کرده بودند که این رقم اعلام شده تنها قطره ای در دریای تعداد واقعی است.

در هفته گذشته آزمایش کرونای بیش از نیم میلیون نفر در این کشور مثبت اعلام شد و تنها دیروز /یکشنبه/ بیش از ۹۰ هزار مورد مبتلای جدید به این سویه شناسایی شدند.

با این وجود وزیر بهداشت این کشور اروپایی اوایل امروز از قبول برقراری محدودیت‌های جدید به دلیل شیوع سویه جهش یافته در کشور خودداری کرد.

مقامات بهداشتی تاکید می کنند چنانچه وزیر بهداشت به قبول محدودیت های تازه تن ندهد، بیمارستان های انگلیس مجبور می شوند روزانه تا سه هزار نفر بیمار کرونایی را بستری کنند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۳۶۱ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۴۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. آمار بدست آمده نشان می دهد ۶۹.۹ درصد شهروندان این کشور هر دو دز واکسن کووید-۱۹ را دریافت و ۴۰.۴ درصد هم دز سوم را تزریق کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها