|

هشدار فائوچی درباره شیوع اُمیکرون در آمریکا؛

آمریکا احتمالا رکورد مرگ و میر در امیکرون را خواهد زد

مشاور کاخ سفید در امور بهداشت و درمان اعلام کرد که ایالات متحده احتمالا از نظر شمار افراد بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد خواهد زد.

آمریکا احتمالا رکورد مرگ و میر در امیکرون را خواهد زد

مشاور کاخ سفید در امور بهداشت و درمان درباره هفته‌ها و ماههای سخت پیش رو در ایالات متحده هشدار داد.

«آنتونی فائوچی» مشاور خدمات بهداشت و درمان کاخ سفید روز یک شنبه با اشاره به گسترش سویه اُمیکرون تاکید کرد که ایالات متحده احتمالا از نظر شمار افراد بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد خواهد زد.

براساس گزارش هیل، فائوچی در مصاحبه با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا به کدام سمت خواهد رفت گفت: متاسفانه من فکر می‌کنم ما رکورد جدیدی در این زمینه ثبت خواهیم کرد و ما شاهد یک افزایش چشمگیر فشار به سیستم درمانی در برخی مناطق خواهیم بود به ویژه مناطقی که از نظر واکسیناسیون در سطح پایینتری قرار دارند. این یکی از دلایلی است که ما تاکید می‌کنیم آنهایی که واکسن نزده‌اند فورا واکسینه شوند.

براساس این گزارش، فائوچی همچنین پیش بینی کرد که هفته‌های آینده با توجه به اینکه امیکرون در سرتاسر ایالات متحده گسترش خواهب یافت بسیار سخت خواهد بود.

رئیس سازمان پیشگیری از بیماریهای واگیردار آمریکا افزود: با توجه به اینکه به فصل زمستان وارد می‌شویم ما هفته‌ها و احتمالا ماههای سختی خواهیم داشت.

پیش از این «فرانسیس کالینز» مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا روز یکشنبه هشدار داد در صورتی که آمریکایی‌ها درباره راهبرد کاهش موارد ابتلا به کرونا هوشیار نباشند، سویه اومیکرون کرونا می‌تواند آمریکا را به سوی ابتلای روزانه یک میلیون نفر برساند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اومیکرون کرونا تا کنون در 89 کشور جهان شناسایی شده و مکان‌هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: «ما نمی‌دانیم که این سویه قادر به انجام چه چیزی است و حتی اگر تا حدودی خطر شدت بیماری کم باشد، در صورتی که راهبردهایی برای کاهش موارد ابتلا نداشته باشیم، ممکن است به یک میلیون ابتلا در روز برسیم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها