|

اعلام مخالفت اسراییل با توافق انتقال نفت امارات

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: خواهان لغو این توافق است تا زمانی که دولت بتواند یک رویکرد کلی را درباره این پروژه داشته باشد.

اعلام مخالفت اسراییل با توافق انتقال نفت امارات

روزنامه هاآرتص نوشت: بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته برای اولین بار در نشستی با رئیس شورای اداره شرکتی که خط لوله‌های "ایلات عسقلان" را مدیریت می‌کند و مدیر کل آن موضع خود را درباره مخالفت با توافق انتقال نفت امارات از طریق این خط اعلام کرد.

این روزنامه نوشت، بنی گانتس خواهان لغو این توافق است تا زمانی که دولت بتواند یک رویکرد کلی را درباره این پروژه داشته باشد.

هاآرتص اعلام کرد، هفته گذشته از دولت رژیم صهیونیستی خواسته شد موضع نهایی خود را درباره سرنوشت این توافق با امارات به دادگاهی در تل‌آویو اعلام کند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که تعدادی از نهادهای حامی محیط زیست که مخالف این توافق هستند درخواستی را علیه توافق به دادگاه ارائه داده بودند.

روزنامه هاآرتص نوشت: سرنوشت این توافق به موضع نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل بستگی دارد که هنوز موضعی را در این باره اتخاذ نکرده است.

تعدادی از وزرای اسرائیلی از جمله وزیر محیط زیست خواهان لغو این توافق به دلیل خطرات زیست محیطی شده بودند. همچنین اعتراضاتی از سوی برخی نهادهای حامی محیط زیست علیه این توافق صورت گرفت. مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به مخالفان این توافق پیوسته است.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که محافل دولتی رژیم صهیونیستی از اقدامات اخیر امارات در جهت نزدیکی روابط با ایران ناامید و ناخرسند هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها