|

اعلام آمادگی چین برای همکاری با آمریکا برای رفع اختلافات

رئیس‌جمهور چین شامگاه سه‌شنبه گفت که آماده است تا از طریق گفت‌وگو، اختلاف نظرها با آمریکا را به نحو مناسبی حل کند.

اعلام آمادگی چین برای همکاری با آمریکا برای رفع اختلافات
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور چین با اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با آمریکا جهت حل اختلاف‌نظرها بین دو کشور، گفت که پکن برای همکاری درخصوص مشکلات منطقه‌ای و جهانی با واشنگتن نیز آماده است.

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین شامگاه سه‌شنبه گفت که آماده است تا از طریق گفت‌وگو، اختلاف نظرها با آمریکا را به نحو مناسبی حل کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این اظهارات رئیس‌جمهور چین در نامه‌ای از طریق سفیر این کشور در واشنگتن برای اعضای کمیته ملی روابط آمریکا-چین در واشنگتن قرائت شد.

بر اساس این گزارش، شی در این پیام که پیش از دیدارش با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده، بر آمادگی پکن برای همکاری با آمریکا درخصوص مشکلات منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

هنوز تاریخی برای دیدار شی و بایدن از طریق ویدئوکنفرانس اعلام نشده اما رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت که انتظار می‌رود این دیدار در هفته آینده برگزار شود.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اخیرا در گزارشی از افزایش پنج برابری قدرت اتمی چین در ۱۰ سال آینده خبر داده است. پنتاگون پیش‌بینی کرده است که چین تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۱۰۰۰ کلاهک اتمی قابل تحویل خواهد داشت. آمریکا تخمین زده که زرادخانه اتمی چین تا سال گذشته متشکل از ۲۰۰ کلاهک بوده است.

وزارت دفاع چین نیز در واکنش به این گزارش پنتاگون درباره توانایی‌های اتمی این کشور تاکید کرد که ایالات متحده خودش بزرگترین تهدید اتمی در جهان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها