|

برگزاری جلسات شورای امنیت درباره افغانستان، سوریه و یمن

نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل اعلام کرد، شورای امنیت در این ماه جلساتی را درخصوص افغانستان، یمن، سوریه و به طور کلی وضعیت خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

برگزاری جلسات شورای امنیت درباره افغانستان، سوریه و یمن
به گزارش ایسنا، نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل متحد، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، شورای امنیت در این ماه جلساتی را درخصوص افغانستان، یمن، سوریه و به طور کلی وضعیت خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

به گفته خوان رامون دلا فوئنته رامیرز، نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل، در ۹ نوامبر، یک مناظره آزاد با موضوع نابرابری و درگیری برگزار خواهد شد تا تاثیر فساد و نابرابری بر درگیری‌ها تجزیه و تحلیل شود. در ۱۶ نوامبر نیز یک مناظره آزاد در مورد صلح و امنیت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

رویدادی در مورد تاثیر قاچاق سلاح‌های سبک بر صلح و امنیت در ۲۲ نوامبر برگزار خواهد شد. علاوه بر این، نشست‌هایی در مورد بوسنی و هرزگوین، سومالی، یمن، عراق، لیبی، سوریه و به طور کلی خاورمیانه برگزار خواهد شد.

او که از اول نوامبر رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد است، گفت: نشستی درخصوص مسائل افغانستان در ۱۷ نوامبر برگزار خواهد شد. همچنین ممکن است جلساتی در مورد وضعیت سودان و میانمار برگزار شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها