|

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تصوری از شکست در روند مذاکرات وین ندارم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در مذاکرات وین بر سر توافق هسته ای ایران خللی ایجاد نخواهد شد و من شکست مذاکرات وین در مورد توافق هسته ای ایران را تصور نمی‌کنم.

تصوری از شکست در روند مذاکرات وین ندارم
به گزارش ایرنا، «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مذاکرات برجامی وین گفت که تصوری از شکست در روند این مذاکرات ندارم.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری العربیه افزود در مذاکرات وین بر سر توافق هسته ای ایران خللی ایجاد نخواهد شد و من شکست مذاکرات وین در مورد توافق هسته ای ایران را تصور نمی کنم.

وی درباره تحولات افغانستان نیز افزود: این اتحادیه از افغانستان آموخت که نمی توان دموکراسی را به صورت نظامی تحمیل کرد.

بورل همچنین با تاکید بر اینکه جنگ در افغانستان موفق به از بین بردن تروریسم شد، افزود: برجسته ترین درس از تجربه افغانستان این است که قدرت نظامی راه حل ایجاد دموکراسی نیست.

وی با اشاره به اینکه افغانستان بعد از حملات ۱۱ سپتامبر درگیر یک جنگ ۲۰ ساله شد، خاطر نشان کرد که مأموریت بین المللی اروپا در افغانستان نتوانست دولت جدیدی را با ابزار قدرت نظامی در این کشور ایجاد کند.

وی در مورد خروج آمریکا از افغانستان نیز گفت که این تصمیم توسط دولت قبلی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ گرفته شده است.

جوسپ بورل در راس هیاتی دیپلماتیک از اتحادیه اروپا برای سفری چهار روزه راهی خاورمیانه شده است. او در نخستین ایستگاه این سفر وارد قطر شد و با مقامات ارشد این کشور پیرامون توسعه روابط دو طرف و تحولات منطقه از جمله اوضاع افغانستان و توافق هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این نیز در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر در دوحه بیان داشت: اکنون یک زمان کلیدی برای توافق هسته ای ایران است و ما به تلاش‌ها برای ازسرگیری فوری مذاکرات در وین ادامه می‌دهیم.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها