|

تظاهرات لبنانی ها علیه اوضاع اقتصادی

شهروندان لبنانی در طرابلس و بیروت، تظاهراتی را در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی برگزار کردند و خواستار تکمیل روند تحقیقات در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت در چهارم اوت شدند.

تظاهرات لبنانی ها علیه اوضاع اقتصادی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان لبنانی در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی مسیر اصلی در شهر طرابلس واقع در شمال این کشور را بستند و در همین حال، شهروندان لبنانی در بیروت با برپایی راهپیمایی‌ای خواستار تکمیل روند تحقیقات در خصوص پرونده انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت گذشته شدند.

تعدادی از شهروندان لبنانی پس از قطع مسیر در بحبوحه استقرار نیروهای ارتش در اطراف این مکان، در میدان «عبدالحمید کرامی» واقع در طرابلس تجمع کردند.

سیف الدین الحسامی، یکی از فعالان در جریان سخنرانی خود در مقابل تظاهرکنندگان خاطرنشان کرد: "قدرت فاسد، ما را از حقوق خود محروم کرد."

در همین راستا، ابوعمر فشیش، یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: انقلاب هنوز در رگهای ما جریان دارد و تا زمانی که خواسته‌های ما برآورده نشود، ما ساکت نخواهیم شد.

لبنان در اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراضات مردمی بی‌سابقه‌ای بود و از آن زمان همواره گاهی اوقات شاهد اعتراضات است.

لبنان از زمان پایان جنگ داخلی (۱۹۷۵-۱۹۹۰) از بدترین بحران اقتصادی رنج می‌برد و دلیل آن کاهش بی‌سابقه ارزش لیر لبنان در مقابل دلار و از دست دادن قدرت خرید اکثر شهروندان این کشور است.

در همین رابطه، شهروندان لبنانی راهپیمایی اعتراض آمیزی در منطقه «الأشرفیه» واقع در شرق بیروت برپا کردند و به سمت منزل قاضی فادی صوان، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت برای مجازات عاملان آن انفجار حرکت کردند.

یکی از معترضان تصریح کرد: ما امروز مقابل منزل شما آماده‌ایم که به شما بگوییم تحقیقات را فوراً ادامه دهید و شما موظف هستید افکار عمومی را از کسی که نیترات را وارد کرده، با آن اقدام به تجارت و انفجار آن کرده، آگاه سازید.

انفجار در بندر بیروت در چهارم اوت باعث کشته شدن حدود ۲۰۰ تن، زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن و وارد کردن خسارت‌های گسترده مالی به ساختمان‌های مسکونی و موسسات تجاری شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها