|

حزب بنی گانتس درحال فروپاشی کامل

پس از خروج وزیر خارجه اسرائیل از ائتلاف آبی – سفید، منابع خبری امروز (جمعه) از جدایی دو عضو دیگر از این حزب خبر دادند.

حزب بنی گانتس درحال فروپاشی کامل

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، حزب آبی - سفید به ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم که در انتخابات اخیر کنست با اختصاص ۳۳ کرسی به خود دومین حزب بود و پس از آن با ورود به دولت دچار ریزش شده و تنها ۱۵ کرسی برای آن باقی ماند، اکنون در حال فروپاشی کامل است.

طبق این گزارش، در آخرین مراحل فروپاشی حزب آبی - سفید، "رام شیفاع"، عضو کنست از این حزب استعفایش از آبی - سفید را به گانتس اعلام کرده است.

رام شیفاع از حزب آبی - سفید جدا شده است تا به حزب میانه‌رو جدید التاسیسی بپیوندد که رون خولدائی، رئیس شهرداری تل‌آویو - یافا ایجاد کرده و سه شنبه گذشته تحت عنوان "اسرائیلی‌ها" آغاز به کار کرد.

طبق این گزارش، چند ساعت پس از استعفای شیفاع، "یزهار شای"، وزیر علوم و تکنولوژی دولت اسرائیل و عضو حزب آبی - سفید نیز جدایی‌اش از این حزب را اعلام کرد.

اخیراً نیز گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل از حزب بنی گانتس جدا شد و پیش از وی پنج عضو دیگر از حزب آبی - سفید جدا شده بودند.

حزب آبی سفید، رقیب حزب لیکود در حالی دچار ریزش شده و تعدادی از اعضای این حزب جدا شده‌اند که پس از انحلال کنست اراضی اشغالی به سمت برگزاری انتخابات جدیدی پیش می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها