|

حامیان مادورو پیروز انتخابات پارلمانی ونزوئلا شدند؟

ائتلاف سیاسی مادورو امروز (دوشنبه) مدعی پیروز چشمگیر در انتخابات پارلمانی شده که از سوی بسیاری از سیاستمداران اپوزیسیون این کشور بایکوت شده و از سوی جامعه بین‌الملل بابت "تقلب گسترده" به نقد کشیده شده است.

حامیان مادورو پیروز انتخابات پارلمانی ونزوئلا شدند؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این پیروزی به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا امکان کنترل آخرین نهاد سیاسی را می‌دهد که خارج از دسترس دولتش بوده است.

مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما مجمع ملی را با اکثریت آرای مردم ونزوئلا پس گرفتیم. این یک پیروزی بزرگ بدون شک و تردید برای دموکراسی است.

وی افزود: ما می دانیم که چطور پیروز شویم و ببازیم و امروز به همه ونزوئلایی‌ها بستگی دارد که با یک پارلمان جدید، پیروز شوند. تغییری در کار ما اتفاق می‌افتد. ما به سمت احیای کشور و اقتصاد پیش می رویم و بر تحریم‌ها غلبه می‌کنیم.

رئیس شورای ملی انتخابات اعلام کرد، حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و احزاب متحد آن ۶۷ درصد کرسی‌های مجمع ملی را در انتخابات روز یکشنبه کسب کرده‌اند. تنها ۳۱ درصد از ۲۰ میلیون رای دهنده واجد شرایط در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

مجمع ملی کنونی ونزوئلا تحت رهبری خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا است که مورد حمایت ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهاست.

این انتخابات در ونزوئلا در بحبوحه تردیدها بر سر تغییرات در دولت واشنگتن برگذار شده است. جو بایدن هم همانند ترامپ، مادورو را یک دیکتاتور خوانده اما هنوز رویکرد رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در قبال بحران در ونزوئلا مشخص نیست.

در همین حال، جنبش اپوزیسیون گوآیدو در حال برگزاری یک همه‌پرسی در روزهای آتی بلافاصله پس از این انتخابات است تا از مردم بپرسد می‌خواهند به حکومت مادورو پایان دهند و یک انتخابات جدید ریاست جمهوری برگزار کنند یا خیر.

این در حالیست که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نه مادورو و نه گوآیدو در میان مردم کشورشان در زمانیکه ونزوئلا با بحران‌های اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند، محبوب نیستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها