|

خارطوم: آمریکا انجمن خیریه نیست

رئیس شورای حاکمیتی سودان در سخنانی درباره حذف نام کشورش از فهرست حامیان "تروریسم" آمریکا گفت که واشنگتن انجمن خیریه نیست که رایگان چیزی را ببخشد.

خارطوم: آمریکا انجمن خیریه نیست

به گزارش ایسنا، عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در گفت‌وگو با روزنامه الشروق مصر اظهار کرد: حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی "تروریسم" آمریکا به خودی خود هدف نیست، زیرا منافع مستقیمی نخواهد داشت.

وی افزود: بودن سودان در فهرست حامیان تروریسم مانعی است که باید برداشته شود و پس از آن باید به دنبال چشم‌اندازهای همکاری باشیم. ما همچنین باید از ابزارها و توانایی‌هایی که در اختیار داریم و آمریکا به آنها نیاز دارد به خوبی استفاده کنیم و از آنها بهتر بهره برداری کنیم.

البرهان در ادامه گفت: آمریکا یک انجمن خیریه نیست که بدون چشمداشت چیزی را ببخشد و در مقابل ما باید وضعیت کشور خود، منابع آن، آنچه واشنگتن می‌تواند بدست آورد و آنچه که می‌توانیم از آن بهره مند شویم را بهبود ببخشیم.

وی درباره دستاورد سودان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: این سؤال باید به شکل دیگری مطرح شود باید گفته شود که سودان از خصومت با یکی از اعضای سازمان ملل که مورد پذیرش جامعه بین‌الملل قرار گرفته، چه بهره و سودی برده و خواهد برد؟

این مقام سودانی ادامه داد: آنچه سودان انجام داده است؛ صلح با طرفی است که در گذشته با آن خصومت داشته و این یک اتفاق طبیعی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نگرانی از تأثیر دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن در موضوع حذف نام سودان از فهرست حامیان "تروریسم" و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا یک کشور متشکل از نهادها است و من ارتباطی میان موضوع عادی سازی با آمریکا نمی‌بینم و این مسئله به "اسرائیل" مربوط است نه آمریکا.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها