|

پوتین: وضعیت قره‌باغ باثبات می‌شود

رئیس جمهور روسیه گفت، وضعیت در قره‌باغ در حال باثبات شدن بوده و صلحبانان روس امنیت شهروندان را تامین می‌کنند.

پوتین: وضعیت قره‌باغ باثبات می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مراسم دریافت استوارنامه‌های سفرا گفت: ماموریت صلحبانی روسیه رصد نظام آتش بس، اطمینان حاصل کردن از امنیت مردم صلح طلب و غیرنظامیان، اسکورت کردن آوارگان مشغول بازگشت و محموله‌های انساندوستانه است. وضعیت به طور کلی با ثبات شده است.

پوتین خاطر نشان کرد: طرف روسی به روی مشارکت سازمان‌های بین‌المللی مربوطه در این تلاشها حساب باز می‌کند و کلیت تلاشها قرار است به تدارک زمینه برای حل کامل و بلندمدت این درگیری طولانی بر مبنای اصول انصاف و با بیشترین نفع برای مردم جمهوری آذربایجان و ارمنستان بپردازد.

رئیس جمهور روسیه در عین حال با پرداختن به مساله هسته‌ای شبه جزیره کره در این مراسم که در آن فرستاده ویژه کره شمالی به روسیه نیز حضور داشت، تاکید کرد، این مساله باید تنها به صورت دیپلماتیک و از طریق مذاکرات حل شود. پوتین افزود، روسیه در تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه با پیونگ یانگ بوده و آماده تداوم همکاری در همه جوانب روابط دوجانبه است.

وی در ادامه به یادآوری هفتادوپنجمین سالگرد آزادی کره از اشغال حاکمیت ژاپن پرداخت. او بیان داشت: سربازان ارتش سرخ برای آزادی و استقلال آن شانه به شانه وطن پرستان کره جنگیدند.

او گفت که معتقد است در شرایط فعلی همه کشورها باید تعامل و همکاری عادلانه خود در جنگ مشترک سابق علیه نازیسم را به خاطر بیاورند. پوتین اظهار کرد، تنشهای فعلی میان کشورها را باید فعالانه مورد رسیدگی قرار داد و از جامعه بین المللی خواست به جلو حرکت کرده و دستور کار متحد کننده را مورد حمایت قرار دهد. او به طور جداگانه از همه کشورها خواست تلاشهای خودشان را در راستای یافتن راه حلهای مناسب برای امنیت راهبردی متحد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها