|

متاثر از همه‌گیری کووید ۱۹

تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، تعطیل می‌شود

با اوج گرفتن مجدد آمارهای مروبط به ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در نقاط مختلف کانادا، مقام‌ها در تورنتو دستور تعطیلی مجدد اکثر مراکز غیرضروری را صادر کرده‌اند و قرار است این ابرشهر از فردا (یکشنبه) به حالت تعطیل در آید.

تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، تعطیل می‌شود

به گزارش بی‌بی‌سی، کانادا اکنون شاهد شناسایی ۵ هزار مورد ابتلای روزانه به کووید۱۹ است.

اوج‌گیری دوباره آمارهای کرونا در نقاط مختلف کانادا باعث شده چند شهر محدودیت‌هایی که از اواخر تابستان لغو شده بود را دوباره وضع کنند.

دکتر ترزا تام، وزیر بهداشت کانادا گفته موج دوم تاکنون تمام رکوردهایی که موج اول کرونا در بهار امسال برجای گذاشته بود را «با اختلاف زیاد جابجا» کرده است.

دکتر تام گفته اگر شیب ابتلا با وضعیت فعلی پیش رود کانادا ممکن است به زودی شاهد ثبت ۲۰ هزار ابتلای جدید در روز باشد.

او تاکید کرده چنانچه مردم این کشور به رفت و آمدها و مراودات اجتماعی خود در تعطیلات پاییزی و پایان سال میلادی ادامه دهند، حتی ممکن است این آمارها در پایان ماه دسامبر به ۶۰ هزار ابتلا در روز افزایش یابد.

وزیر بهداشت کانادا هشدار داده که موج دوم کرونا بسیار سهمگین‌تر از موج اول آن خواهد بود و از آنجا که با سرد شدن هوا مردم بیشتر در خانه و فضاهای بسته تجمع خواهند کرد، ممکن است مصائب موج دوم بسیار وخیم‌تر از وضعیت در بهار امسال شود.

در حالی که موج نخست کرونا بیشتر شهرهای بزرگ کانادا چون تورنتو، مونترال، ونکوور و اتاوا را تحت تاثیر قرار داده بود، موج دوم به استان‌های کم جمعیت تر چون مانیتوبا و حتی مناطق دوردست شمالی چون ناناووت سرایت کرده است.

همزمان با افزایش آمار ابتلا، آمار بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش یافته و نگرانی از اشباع سیستم درمانی بسیاری از مقام‌های محلی را نگران کرده است.

روز جمعه، ۲۰ نوامبر، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، از مردم کشورش خواست که مراودات اجتماعی خود را کم کنند.

او مردم را ترغیب کرد تماس های خود را محدود کنند: "من امروز نمی خواهم اینجا باشم، شما هم مطمئنا نمی خواهید مرا ببینید، اما مجبوریم. موارد ابتلا در سراسر کشور به شدت درحال جهش است."

داگ فورد وزیر اول آنتاریو تدابیر تازه محدودیت رفت و آمد را عصر جمعه اعلام کرد که بعد از دو هفته ثبت بیش از هزار مورد ابتلای روزانه و درخواست مقام های بهداشت عمومی و پرسنل بهداشتی خط مقدم برای محدودیت های شدیدتر بود.

این محدودیت ها در تورنتو و مناطق اطراف "پیل" که آسیب دیده ترین بخش استان هستند اجرا می شود. خرید شخصی به خدمات ضروری محدود خواهد شد و رستوران ها فقط اجازه تحویل غذا را خواهند داشت. سالن های ورزشی و آرایشی می بندند و ملاقات در فضای بسته ممنوع می شود. برگزاری مهمانی در فضای بسته هم ممنوع است و تجمع در هوای آزاد، مراسم خاکسپاری و عروسی باید به ده نفر محدود شود.

بریتیش کلمبیا هم محدودیت های تازه ای را در زمینه گردهمایی های اجتماعی اعلام کرده است.

کِبِک رستوران ها و سال های ورزشی را از سپتامبر بست. در مانیتوبا که تست مثبت کرونا چهار برابر میانگین ملی است، خرده فروشی ها از عرضه اقلام غیرضروری منع شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها