|

لاوروف: ابراز بی‌اطلاعی آمریکا از توافق قره‌باغ عجیب است!

وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، عجیب است که می‌شنود وزارت خارجه آمریکا خواستار اطلاع‌رسانی روس‌ها درباره توافق صلح قره‌باغ شده، چون تمام جزئیات از طریق کانال‌های دیپلماتیک اطلاع‌رسانی شده است.

لاوروف: ابراز بی‌اطلاعی آمریکا از توافق قره‌باغ عجیب است!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن و پاریس خواستار شفاف‌سازی درباره پارامترهای این توافق از جمله نقش ترکیه هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به این صحبت‌ها گفت: به نظرم شنیدن این حرف‌ها بسیار عجیب است... صادقانه بگویم که چنین صحبت‌هایی دو چیز را نشان می‌دهد؛ یا گوینده از این وضعیت اطلاع کافی ندارد یا اینکه سوء تفاهم‌هایی وجود دارد.

به گفته لاوروف، آمریکا درباره این توافق که پیشتر به امضای رهبران سیاسی روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان رسید، مطلع شده است و معاون وزیر خارجه آمریکا تمام اطلاعات را دریافت کرده چون در آن موقع، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر خارجی به سر می‌برد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، جدای از این، مسکو با گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا که آمریکا از روسای آن است، همکاری دارد. لاوروف ادامه داد، ظرف ۱۰ روز گذشته روسای جمهوری روسیه و فرانسه هم دو گفت‌وگوی تلفنی مفصل درخصوص قره‌باغ داشته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها