|

گفتگوی تلفنی روسای جمهور تونس و فرانسه درباره حمله نیس

رئیس جمهور تونس و همتای فرانسوی وی در تماسی تلفنی درخصوص مساله مهاجران کمی بعد از حمله صورت گرفته در شهر نیس فرانسه که توسط یک تونسی صورت گرفت، گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی روسای جمهور تونس و فرانسه درباره حمله نیس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی میان قیس سعید، رئیس جمهوری تونس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه «روابط دوجانبه متمایز میان دو کشور و نیز عملیات تروریستی صورت گرفته در فرانسه» مورد بررسی قرار گرفت.

این دو مقام در این تماس به "مساله مهاجرت غیرقانونی و راه‌حل‌های ضروری جهت رفع این پدیده که هرازگاهی با هدف تحقق اهداف سیاسی وخامت پیدا می‌کند"، پرداختند.

از سوی دیگر، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس از وزیران خارجه و دادگستری خواست تا با مسئولان فرانسوی جهت رفع ابهامات حمله تروریستی صورت گرفته توسط یک تندروی تونسی در داخل کلیسایی در شهر نیس همکاری کنند.

دولت تونس بعد از دیدار نخست وزیر با وزیر خارجه و وزیر دادگستری این کشور، بر محکوم کردن این اقدام تروریستی وحشیانه تاکید کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

المشیشی در این دیدار از این دو وزیر خواست تا توجه بسیاری را برای بررسی ابهامات این اقدام تروریستی و شناسایی تمام عناصری که در آن دست داشته‌اند، قائل شوند.

وی همچنین خواهان ارائه حمایت و همکاری با دستگاه‌های فرانسوی در این زمینه شد.

المشیشی عنوان داشت، تونس و تونسی‌ها که از تروریسم رنج برده‌اند و خون فرزندانشان در رویارویی با تروریسم ریخته شده است، در راس ملت‌های آزاده جهت برای مقابله با کسانی هستند که سقوط در باتلاق تاریکی را انتخاب کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها