|

هشدار مقتدی صدر درباره بروز "فتنه" در کربلا

به دنبال اخلالگری برخی تظاهرکنندگان در مقابل حرم حسینی در کربلا، رهبر جریان صدر عراق نسبت به وجود فتنه در این استان هشدار داد.

هشدار مقتدی صدر درباره بروز "فتنه" در کربلا

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، مقدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای در توییتر نسبت به حوادث سه‌شنبه شب استان کربلا واکنش نشان داد.

وی نوشت: گروهی از نفوذی‌ها در صف تظاهرات‌کنندگان "انقلاب اکتبر" با افکار منحرف و تمایلات داعشی و بعثی و با همراهی برخی از خرابکاران از مناطق مختلف درصدد سوء استفاده از مناسبت‌های مذهبی در کربلا هستند و قصد دارند آن را به سمت تحقق منافع شوم و مخالف با دین خود سوق دهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید از مقدسات حفاظت کنند، چراکه این آغاز فتنه‌ای است که با حمایت‌های مشکوک خارجی برای آن برنامه ریزی می‌کنند. سایر انقلابی‌ها نیز باید از این افراد اعلام برائت کنند.

مقتدی صدر در ادامه خاطرنشان کرد: اگر این دو مسئله محقق نشود به شیوه خاص خودم مداخله خواهم کرد.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه بیانیه خود از همه محبان اهل بیت (ع) خواست تا با صبوری در انتظار دستورات و آشکار شدن موضوع باشند.

صدر همچنین گفت: اگر "انقلابی‌های اکتبر" از این جنایت زشت اعلام برائت نکنند، شاید دیگر نتوانند در آینده تظاهرات کنند.

نیروهای امنیتی مسئول تامین امنیت مراسم اربعین در عراق شامگاه سه شنبه برخی از تظاهرکنندگان عراقی را که از استان‌های مختلف عراق به کربلا آمده بودند و در مقابل حرم حسینی شروع به شعار دادن و برهم ریختن امنیت و فضای برگزاری مراسم اربعین کردند، متفرق کردند.

در همین راستا، بخش رسانه امنیتی عراق وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای درباره حوادث روز گذشته کربلا نوشت: شماری از معترضان که از استان‌های مختلف به کربلا آمده بودند در جریان مراسم زیارت اربعینی حسینی در شهر کربلا در میدان "التربیه" این شهر تجمع کردند و به سمت "باب القبلة" حرکت کردند و قصد داشتند از طریق درهایی که برای ورود در نظر گرفته نشده‌اند وارد حرم مطهر امام حسین (ع) شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی مسئول تامین امنیت مراسم اربعین این معترضان را به سمت درهای ورودی حرم هدایت کردند که متأسفانه برخی از افراد نفوذی با پرتاب سنگ به سمت نیروهای حفاظت حرم باعث شکل گیری تنش میان آنها شدند.

بخش رسانه امنیتی عراق همچنین تأکید کرد که نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل شده و اجازه ایجاد آشوب را به این افراد ندادند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها