|

آغاز محدود حج عمره در عربستان پس از هفت ماه

پس از هفت ماه عربستان سعودی به هزاران نفر از حجاج اجازه داد تا در مسجد الحرام در مکه، مناسک حج عمره را به جا بیاورند.

آغاز محدود حج عمره در عربستان پس از هفت ماه

به گزارش بی‌بی‌سی، با شیوع ویروس کرونا در جهان عربستان انجام مناسک حج عمره را متوقف کرده بود.

قرار است در مرحله اول که از امروز آغاز می‌شود، شش هزار نفر از اتباع عربستان سعودی و اتباع خارجی ساکن در این کشور، مناسک عمره را انجام دهند.

عربستان تصمیم دارد تا هر دو هفته یکبار میزان حجاج را افزایش دهد تا در نهایت مسجد الحرام به ظرفیت کامل برسد.

مردم موظف هستند که از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همچنین مسجدالحرام روزانه ده بار ضدعفونی خواهد شد.

عربستان تصمیم دارد تا در ماه نوامبر به اولین کاروان حجاج خارجی اجازه دهد تا به این کشور سفر کنند و زائران کشورهایی که از لحاظ کرونا امن شناخته می‌شوند اجازه سفر خواهند داشت.

قرار است تا ماه نوامبر ظرفیت روزانه زائران به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

حج عمره اختیاری است و می‌تواند در هر زمان از سال انجام شود.

اگرچه عمره هم برخی از مهمترین آئین و مراسم حج را شامل می شود، اما این مراسم کوتاه‌تر و تعداد زائران آن هم معمولا کمتر است.

حج (واجب) سفری است که بنابر آموزه‌های دین اسلام، هر مسلمانی در صورت داشتن توانایی مالی و جسمی باید حداقل یک بار در زندگی خود انجام دهد.

در سال جاری و تا به امروز عربستان سعودی فقط به چند هزار نفر که در این کشور زندگی می‌کنند، اجازه انجام حج را داد. معمولاً حدود دو میلیون مسلمان از سراسر جهان در هر سال سفر حج را انجام می‌دهند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از یک منبع وزارت کشور گزارش داده محدودیت ۲۰ هزار زائر در روز برای انجام حج "تا زمان اعلام رسمی پایان همه‌گیری کرونا یا برطرف شدن خطر" برقرار خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها