|

پیشنهاد مجدد الجزایر برای میزبانی از مذاکرات لیبی

بعد از اعلام آتش‌بس از سوی دولت وفاق ملی لیبی و پارلمان طبرق، الجزایر مجددا پیشنهاد خود را برای میزبانی از مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی مطرح کرد.

پیشنهاد مجدد الجزایر برای میزبانی از مذاکرات لیبی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از توافق فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق برای آتش‌بس در سراسر این کشور و احیای روند سیاسی استقبال می‌کنیم.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما از این طرح توافقی که منعکس کننده اراده برادران لیبیایی در حل و فصل بحران است، استقبال می‌کنیم. الجزایر طی نشست برلین آمادگی خود را برای میزبانی از مذاکرات فراگیر میان برادران لیبیایی درباره آتش‌بس با هدف رسیدن به راهکار مسالمت‌آمیز که منافع لیبی و مردم را محقق کند، اعلام کرد. الجزایر به حکم روابط تاریخی و جغرافیایی که با مردم لیبی دارد، از آغاز بحران برای توقف خونریزی و کاهش خطرات بحران بر امنیت و ثبات منطقه تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است: همچنین با هماهنگی کشورهای همجوار و با نظارت سازمان ملل خواهان مذاکرات فراگیر از طریق ورود به روند سیاسی که ضامن وحدت و ثبات لیبی باشد، شد.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در غرب این کشور و پارلمان طبرق در شرق این کشور که مورد حمایت خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی است جمعه در بیانیه‌های جداگانه با آتش‌بس فوری موافقت کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها