|

سفیر امارات در واشنگتن: ابوظبی به طرح الحاق خاتمه داد

سفیر امارات در واشنگتن اعلام کرد که کشورش به طرح الحاق خاتمه داد. این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی بارها از زمان عادی‌سازی روابط با امارات اعلام کرده‌اند که توافق با امارات، به معنای رها کردن طرح الحاق نیست.

سفیر امارات در واشنگتن: ابوظبی به طرح الحاق خاتمه داد

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن صبح امروز (جمعه) در مقاله‌ جدیدی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که امارات به طرح الحاق خاتمه بخشیده و پویایی جدیدی را در روند صلح ایجاد کرده است و این به منزله "پیروزی مهمی" برای دیپلماسی و ملت‌های منطقه است.

وی مدعی شد که این توافق صلح، روند رشد، ابتکار و پیشرفت علمی را بیشتر می‌کند و فرصت‌های شغلی برای جوانان را افزایش می‌دهد و منطقه را از میان ارثی مبهم از دشمنی و نزاع به سمت "سرنوشت امید و صلح و ثبات" می‌برد.

العتیبه در این مقاله جدید که با عنوان عبری "شالوم علیکم" (سلام علیکم) منتشر کرده، مدعی شد که این توافق صلح میان اسرائیل و امارات، راه را در مقابل "آینده‌ای بهتر" برای خاورمیانه باز می‌کند.

العتیبه تصریح کرد که قرار است مذاکراتی پیرامون زمینه‌های متعددی از جمله هواپیمایی، ارتباطات، بارگیری بین المللی و نیز همکاری در زمینه بهداشت، غذا، امنیت آبی، تغییر آب و هوا، تکنولوژی، نیرو، سفرهای متقابل فرهنگی و آموزشی در سطح وزراء انجام شود.

سفیر امارات در واشنگتن گفت که در پی این توافق، تبادل سفراء و هیات‌های دیپلماتیک صورت خواهد گرفت.

العتیبه در دوازدهم ژوئن گذشته نیز مقاله‌ای را در یدیعوت آحارانوت منتشر کرد که در آن نسبت به پیامدهای اجرای طرح الحاق در کرانه باختری هشدار داده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها