|

برپایی نماز عید قربان در مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشکی مربوط به ویروس کرونا، نماز عید قربان را در مسجدالاقصی به پا کردند.

برپایی نماز عید قربان در مسجدالاقصی

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، با وجود شیوع ویروس کرونا در قدس و برخی مناطق اشغالی سال 1948 فلسطین و نیز استمرار اقدامات و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، هزاران نمازگزار فلسطینی از بامداد امروز برای برپایی نماز عید قربان در مسجدالاقصی حضور یافتند.

شیخ عمر الکسوانی، مدیر امور مسجد الاقصی در این رابطه گفت: مقدمات لازم برای استقبال از نمازگزاران و برپایی نماز عید انجام شده و کادر ویژه تمامی مصلاهای مسقف را ضدعفونی کرده و گارد امنیتی و نیروهای داوطلب برای برگزاری این نماز و نیز نماز جمعه و رفع نیازهای نمازگزاران در مسجد الاقصی مستقر شدند.

الکسوانی در اظهاراتی مطبوعاتی با اشاره به اینکه تعداد نمازگزاران امروز به بیش از ۲۷ هزار تن رسید، اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های اعمال شده از سوی نیروهای دشمن صهیونیستی و یورش بیش از ۱۱۰۰ افراطی صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی اما کادر مسجد به وظیفه خود در این زمینه عمل کرد.

مدیر امور مسجدالاقصی تاکید کرد: مدیریت مسجد به شکل کامل برای استقبال از گروه نمازگزاران عید قربان و نیز برپایی نماز جمعه و ایراد خطبه آن از سوی "شیخ یوسف ابو سنینه" مطابق با شروط بهداشتی تعیین شده برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله حفظ فاصله، زدن ماسک و ضدعفونی سجاده و وسایل نمازگزاران آماده شد. مرکز اوقاف فلسطین نیز دستورالعمل‌های خود برای ورود به مسجد الاقصی و خروج از آن پس از نماز عید و آغاز مراسم قربانی را منتشر کرد.

الکسوانی درباره پیام مسجدالاقصی در عید قربان گفت: پیام ما برای جهان اینست که مسجدالاقصی مسجدی کاملا اسلامی و عربی است و جهان باید برای حفاظت از قبله اول مسلمانان تلاش کند اما پیام ما برای دشمن و دنبال‌کنندگانش این است که مسجدالاقصی تنها حق مسلمانان است و قابل شراکت و تقسیم نیست.

ابوعلی اظهار کرد: اشغالگران اسرائیلی به پروژه‌های یهودی‌سازی خود با هدف تحریف تاریخ و هویت شهر قدس و نیز بازداشت و سرکوب ساکنان قدس اشغالی برای ضربه زدن به مقاومت آنها ادامه می‌دهند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعراب در ادامه از جامعه جهانی خواست موضعگیری جدی در قبال تعرض‌های بزرگ اشغالگران علیه شهر قدس و مسجدالاقصی داشته و آنها را که در نقض علنی قوانین بین‌المللی و منشورها و استانداردهای جهانی است، آشکارا محکوم کنند و تدابیر لازم را برای ملزم کردن مسؤولان رژیم اشغالگر به توقف این تعرض‌ها علیه مسجدالاقصی و شهر قدس در پیش گیرند.

او در ادامه هشدار داد، در صورتی که این تعرض‌ها در شهر قدس ادامه یابند و مصلای باب‌الرحمه در مسجد الاقصی همچنان هدف این تعرض‌ها قرار گیرد، پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و احتمال آغاز جنگ مذهبی در کل منطقه وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها